|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
کد خبر: ۲۳۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
محسنی بندپی از دانشگاهیان، انجمن های مختلف و سازمان های مردم نهاد درخواست کرد تا بر این منابع نظارت داشته باشند تا سبب اشتغال شود.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون بحث افزایش حقوق کارگران مطرح نیست، بلکه دولت به دنبال حمایت های اجتماعی از این قشر است.

 انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: دولت بیشتر تلاش دارد بحث حمایت های اجتماعی را برای کارگران دنبال کند و از این راه از آنان حمایت های لازم را به عمل آورد.

وی اضافه کرد: حداقل بگیران در قالب حمایت های اجتماعی (بسته های حمایتی) دیده شده اند و در کل دولت بررسی می کند و پس از آن اعلام خواهد شد.

محسنی بندپی خاطرنشان ساخت: هنوز این که این حمایت ها چگونه باشد نهایی نشده است.

وی افزود: سالیانه حدود500 هزار نفر از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند، که این افراد می توانند با کارورزی در بنگاه های اقتصادی زمینه اشتغال خود را فراهم کنند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: طرح کارورزی درمحیط واقعی کارو نیز یارانه دستمزد از دیگر برنامه های در دست پیگیری این وزارتخانه است.

به گفته وی، استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان، سیستان و بلوچستان، کهگلویه و بویراحمد و کرمانشاه در بین هشت استان جای دارند که نرخ بالای بیکاری دارند و یارانه دستمزد به آنها با هدف ایجاد اشتغال پرداخت می شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح صیانت از اشتغال موجود با بهره گیری از منابع عمومی و منابع بیمه بیکاری که در اختیار وزارت تعاون قرار دارد، فرصتی فراهم می آورد تا درکنار ایجاد یک میلیون شغل از ریزش اجباری نیروی کار صیانت خواهد شد و بنگاه های آسیب پذیر در این ارتباط شناسایی شده اند.

به گفته وی، نظارت از جمله مهمترین اقدام های وزارت است تا همه منابعی که با شرایط سخت تامین می شود، صرف اشتغال شود و به مصارف در دیگر محل ها نرسد.

محسنی بندپی از دانشگاهیان، انجمن های مختلف و سازمان های مردم نهاد درخواست کرد تا بر این منابع نظارت داشته باشند تا سبب اشتغال شود.

وی اضافه کرد: طرح کارورزی در محیط کار سال گذشته حدود 30 هزار اشتغال ایجاد کرد و پیش بینی می شود امسال به حدود 70 هزار شغل برسد.

محسنی بندپی : امیدواری وجود دارد که 6 طرح مذکور بتواند 338 هزار اشتغال را به دنبال داشته باشد.

به گفته وی، دولت 12 میلیارد تومان در بودجه امسال برای اشتغال روستایی پیش بینی کرده است.

برخی آمارهای منتشر شده رسانه ها حاکی است، به ازای هر شغل حداقل یکصد تا سیصد میلیون تومان نیاز است، این رقم در برخی مشاغل تخصصی بسیار فراتر از این میزان برآورد می شود.

سرپرست وزارت تعاون افزود: حدود 60 هزار میلیارد تومان در تبصره 18 برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده که بخشی از آن برای 6 برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داده خواهد شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین