|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۲۳۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
یکی از مردم عزیزی که بارها در سفر به این مناطق ملاقات می‌کنیم، مشکل شخصی پزشکی داشت که راهنمایی‌اش کردم و به جای ماساژ از واژه فارسی‌ استفاده کردم. این اقدامی است که در مورد اطرافیان خودمان هم توصیه می‌کنیم. به نظرم مسائل دیگری پشت این قضایا است و مردم آن را می‌فهمند.
وزیر بهداشت در واکنش به حواشی شوخی‌اش با یک نانوا در یکی از سفرهای استانی، گفت:حاشیه، درست می‌شود و ما نیز مستثنی نیستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که علت ایجاد حاشیه اخیر برای وی در یکی از سفرهای استانی وی، چه بوده است؟ گفت: حاشیه، درست می‌شود و ما هم مستثنی نیستیم. از کسانی که حاشیه درست می کنند بپرسید بجستان کجاست، نمی‌دانند. توصیه می‌کنم این افراد سری هم به مناطق محروم بزنند. یکی از مردم عزیزی که بارها در سفر به این مناطق ملاقات می‌کنیم، مشکل شخصی پزشکی داشت که راهنمایی‌اش کردم و به جای ماساژ از واژه فارسی‌ استفاده کردم. این اقدامی است که در مورد اطرافیان خودمان هم توصیه می‌کنیم. به نظرم مسائل دیگری پشت این قضایا است و مردم آن را می‌فهمند.



وی درباره جایزه‌ای که در زمینه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به ایران تعلق گرفته، اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته دو اتفاق مهم رخ داد؛ اول اینکه سازمان بهداشت جهانی برای ریشه‌کن شدن بیماری تراخم در ایران تشکر کرد. بعد صد سال ایران جزو کشورهایی است که تراخم در آن دیگر وجود ندارد. جایزه مهم فردا که دکتر ظریف یا یکی از همکاران دیگر دریافت می‌کنند در زمینه اقدامات ایران برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر است.

وزیر بهداشت افزود: خیلی از کشورها علاقه‌مند بودند تا این جایزه به آنها تعلق گیرد، اما به‌ ایران تعلق گرفت. امیدواریم در عمل هم موفق شویم و از حمایت مردم برخوردار شویم.

هاشمی همچنین در پایان درخصوص افزایش قیمت دارو و درمان بیماران تالاسمی تصریح کرد: مجلس مصوبه‌ای داشت که خوب نبود و آن مصوبه این گونه بود که اگر دارو در داخل موجود است از مشابه خارجی آن حمایت نشود. این باعث شد که رقم پرداخت این داروها افزایش یابد. تصمیمات غیر کارشناسی برای مردم دردسر شده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین