|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۳۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیک به ۳ سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می رساند، مدارس و بیمارستان های آنان را بمباران می کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.
وزیر خارجه عربستان بار دیگر ادعاهای بی اساسی علیه ایران را در رابطه با یمن و حمایت از تروریسم مطرح کرد.

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در نشست گروه لابی اتحاد علیه ایران هسته‌ای که در نیویورک برگزار می‌شود مدعی شد که این کشور جنگ یمن را انتخاب نکرده است.

وی در ادامه ادعای خود افزود: ایران از توافق هسته‌ای برای تامین مالی شبه نظامیان و حوثی‌ها در یمن استفاده کرده است.

الجبیر همچنین مدعی شد که 2500 نیروی ایرانی و 10000 شبه نظامی شیعه در سوریه حضور دارد.

وزیر خارجه عربستان در ادامه لفاظی‌های خود گفت: ایران حامی تروریسم است نه فقط از طریق حزب الله بلکه از القاعده نیز که آزادنه در سوریه رفت و آمد می‌کند حمایت می‌کند.
به گزارش ایسنا،ادعای دخالت ایران در یمن در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران یمن است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیک به ۳ سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می رساند، مدارس و بیمارستان های آنان را بمباران می کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی بر علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.



قاسمی با ابراز تاسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.

وی در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل پیش از این تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ موشکی به یمن نداده است، یمنی‌ها در زمان علی عبدالله صالح و منصور هادی و حتی قبل‌تر توسط اردوگاه‌های شرق عمدتاً تسلیح می‌شدند، ما از این نگران نیستیم که مردم دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران سلاح به عراق، سوریه و یا لبنان داده است به آنها سلاح داده‌ایم تا در مقابل داعش و تروریست ایستادگی کنند، به یمن کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی می‌کنیم ولی موشک را ایران به آنها نداده است و یمنی ها نیازی به آن ندارند چرا که با امکاناتی که در اختیار دارند توانسته اند در مقابل سعودی‌ها ایستادگی کنند و با همین امکانات پیروز خواهند شد.

ادعای دخالت ایران در سوریه درحالی مطرح می شود که مقامات ایرانی وسوریه ای بارها تاکید کردند که حضور ایران در این کشور مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی سوریه است.
این مقام سعودی درحالی ایران را حمایت از تروریسم متهم می کند که کشورش مرزهای خود را به روی داعش باز کرد تا وارد عراق و سوریه شود واز آن حمایت مالی و تسلیحاتی کرد.

منبع:العالم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین