|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۳۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
پادشاه اردن اظهار کرد: پاسخ جهانی موثر به تروریسم همچنین مستلزم تداوم اقدام جمعی است که شامل تلفیقی از تدابیر امنیتی با قوی‌ترین ابتکار عمل‌ها برای حمایت امید و یکپارچگی می‌شود.
 پادشاه اردن بر اهمیت اقدام جمعی در راستای پایان دادن به بحران‌های جدی در خاورمیانه و در رأس آن مساله فلسطین تاکید کرد.

 ‌به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن گفت: مردم فلسطین حقی برابر برای داشتن آینده‌ای توام با صلح، امید و شرافت دارند. تنها راهکار مبتنی بر دو کشور بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل متحد است که می‌تواند  نیازهای هر دو طرف را تامین کند. فلسطین خواهان تشکیل کشوری مستقل بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است و در ‌عین ‌حال اسرائیل به دنبال تأمین امنیت و به رسمیت شناخته شدن از سوی کشورهای مسلمان و عربی در جهان است.

پادشاه اردن راهکار مبتنی بر تشکیل یک کشور را غیردموکراتیک و زشت خواند و گفت: این راهکار به هیچ وجه جایگزینی برای سازش مسالمت‌آمیز در راهکار تشکیل دو کشور نیست.

او تدابیر یک‌جانبه را رد و تأکید کرد که اقدامات نهاد آنروا و دیگر تلاش‌های مهم برای حمایت از خانواده‌ها و جوانان ضرورت دارد.

ملک عبدالله دوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود، بیان‌ کرد: رها کردن جوانان در دامان افراط‌گرایی و ناامیدی اشتباه بزرگی محسوب می‌شود.

وی در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت که اردن به حمایت از تلاش‌های چندجانبه برای کمک به سوریه جهت دستیابی به راهکار سیاسی بر مبنای فرایند مذاکرات ژنو و قطعنامه ۲۰۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه‌ خواهد داد.

پادشاه اردن اظهار کرد: پاسخ جهانی موثر به تروریسم همچنین مستلزم تداوم اقدام جمعی است که شامل تلفیقی از تدابیر امنیتی با قوی‌ترین ابتکار عمل‌ها برای حمایت امید و یکپارچگی می‌شود.

وی همچنین بر اهمیت مبارزه با ایدئولوژی‌های مبتنی بر نفرت از جمله اسلام‌هراسی شد و اظهار کرد، اردن سردمدار تلاش‌ها برای ایجاد یکپارچگی در جهان بر مبنای فهم و احترام متقابل بوده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین