|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۳۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
تا پایان هر سال اعتبارات آموزش و پرورش بیش از صددرصد پرداخت می شود که این مبلغ سال گذشته و سال های پیش، بیش از 120 درصد پرداخت شده و امیدواریم بتوانیم با صرفه جویی در منابع مختلف اعتباری، مطالبات آموزش و پرورش را تا پایان سال به طور کامل پرداخت کنیم.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تا زمان حاضر تمامی اعتبارات مصوب شده آموزش و پرورش در شش ماه نخست سال، پرداخت شده است.

محمدباقر نوبخت روز یکشنبه در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس استان گیلان در رودسر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری حدود 34 هزار میلیارد تومان در بودجه برای آموزش و پرورش یعنی زیربنای توسعه تصویب شده که تاکنون، 70درصد اعتبارات سال و صددرصد شش ماه اول پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: گرچه بیش از 77درصد از منابعی که برای اعتبارات آموزش و پرورش پیش بینی شده بود، هنوز تحقق نیافته ولی این اعتبارات پرداخت شد.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: آنچه برای آموزش و پرورش صرف می شود، گرچه در ردیف بودجه های جاری مصوب می شود ولی آن را هزینه های سرمایه ای به حساب می آوریم که به همین جهت نیز پرداخت هزینه ها با توجه به اولویت و اهمیت آن، صورت می گیرد.

وی یادآور شد: تا پایان هر سال اعتبارات آموزش و پرورش بیش از صددرصد پرداخت می شود که این مبلغ سال گذشته و سال های پیش، بیش از 120 درصد پرداخت شده و امیدواریم بتوانیم با صرفه جویی در منابع مختلف اعتباری، مطالبات آموزش و پرورش را تا پایان سال به طور کامل پرداخت کنیم.

به گفته نوبخت، پاداش بازنشستگی فرهگیان به پاس کار بزرگی که آنان در توسعه کشور داشته اند، سه هزار و 600 میلیارد تومان در خردادماه تعهد شده بود که باید طی ماه های تیر، مرداد و شهریور پرداخت و کاملا تسویه می شد که با کمال افتخار اعلام می کنم همه این پاداش بر حسب قول داده شده، پرداخت شده است.

وی گیلان را یکی از استان های پرجمعیت کشور عنوان و اضافه کرد: این استان اعتبارات خاص خود را دارد که در خود استان پرداخت می شود و امیدواریم آنچه در سطح ملی انجام می شود، در سطح استانی هم از سوی آموزش و پرورش دنبال شود.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس استان گیلان روز یکشنبه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در هنرستان فنی و حرفه ای زینبیه و کار و دانش حجاب شهرستان رودسر نواخته شد.

امسال سال تحصیلی در استان با حضور 375 هزار دانش آموز و 28 هزار کادر فعال آموزشی و اداری آغاز شده است.

شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین