|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۲۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
بسیاری از نزدیکان شهریار معتقدند علی دایی اگر می‌خواست، می‌توانست رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا شود.
بسیاری از نزدیکان شهریار معتقدند علی دایی اگر می‌خواست، می‌توانست رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا شود.

تازه‌ترین اظهارنظر برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس تهران در نشست خبری پیش از دیدار با نساجی مازندران ما را به گذشته برد.
روزی از علی دایی که سرمربی تیم ملی ایران بود و انتقاداتی هم متحمل می‌شد، پرسیدیم: چرا؟ چرا مربی شدید؟ شما می‌توانستید همان‌طور که میشل پلاتینی رئیس یوفا (کنفدراسیون فوتبال اروپا) شد، رئیس AFC شوید و...
آن روز سر درددل شهریار فوتبال ایران باز شد و حرف‌های جالبی زد. دایی به ما گفت:
«خیال می‌کنید رئیس کنفدراسیون یک قاره شدن آسان است یا اینکه من اراده کنم و میل داشته باشم و بشوم رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا؟! میشل پلاتینی فوتبالیست بزرگی بود، اما اگر خیال کرده اید به پشتوانه همان دوران بازی رئیس یوفا شده است، سخت در اشتباهید! برای رئیس شدن میشل پلاتینی کل اروپا بسیج شد. کلی پول خرج کردند و مقامات ورزشی و سیاسی و دولت فرانسه پشت ستاره نامدار خود ایستادند تا او رئیس یوفا شود. شما فکر می‌کنید اگر به فرض من دلم بخواهد کاندیدا شوم، چه کسی پشت من می‌ایستد؟ آیا می‌توانیم به اندازه کشور‌های عربی پول خرج کنیم؟ نه آقا جان! اینجا همه می‌خواهند یکی مثل علی دایی زمین بخورد، نه اینکه بالا برود. من هم به همین خاطر ترجیح دادم به جای مدیریت فوتبال و وقت تلف کردن در این عرصه به عشق خودم فوتبال برسم و...»
آنچه خواندید حقیقت محض و گلایه‌های آن زمان آقای گل جهان بود. بین‌المللی‌ترین فوتبالیست ایران که سابقه پوشیدن پیراهن بایرن‌مونیخ آلمان را در کارنامه دارد و یکی از مدعوین سرشناس هر مراسم فوتبالی در فیفا و AFC است، اما در داخل کشور...
برانکو که یک خارجی است. خیلی‌ها در کشورمان از کارشناس گرفته تا فوتبالیست و مردم عادی از یکدیگر می‌پرسند: «چرا علی دایی به جای مربیگری، دنبال مدیریت فوتبال نرفت تا رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا شود؟»
بهترین جواب به این دوستان را علی دایی در سطور قبلی داد. علی دایی که روی پای خودش ایستاد و به لطف پشتکار و زحمات شخصی اش به آن درجه از اعتبار در فوتبال جهان رسید که هنوز هم رکورددار گل ملی در دنیاست.
در دوران پس از خداحافظی از فوتبال، اما هیچ مقام مسئولی در ورزش و دولت ما به فکرش نرسید که به جای سوزاندن علی دایی و نشاندن او روی نیمکت تیم ملی، آن هم در ابتدای کار مربیگری این ستاره را به سمت مدیریت فوتبال سوق دهد. حالا که دیگر نه علی دایی حال و حوصله‌ای برای مدیریت فوتبال دارد و نه..

منبع : خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین