|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۲۲۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
روسیا الیوم در مطلبی نوشت: در چنین روزی در سال 2001 حملات 11 سپتامبر در ایالات متحده آمریکا رخ داد که در جریان آن 19 نفر با ربودن 4 هواپیمای مسافربری به همراه مسافران آنها و کوبیدن شان در سه مرکز جان هزاران نفر را گرفتند.
 روسیا الیوم در مطلبی نوشت: در چنین روزی در سال 2001 حملات 11 سپتامبر در ایالات متحده آمریکا رخ داد که در جریان آن 19 نفر با ربودن 4 هواپیمای مسافربری به همراه مسافران آنها و کوبیدن شان در سه مرکز جان هزاران نفر را گرفتند.

ربایندگان عضو گروه القاعده هواپیماهای غیرنظامی آمریکایی که ربودند را تبدیل به بمب های پرنده کردند آن هم پس از آن که از دست کادرهای آن هواپیماها راحت شده و برخی از ربایندگان که برای هدایت هواپیماها آموزش دیده بودند، آنها را هدایت کردند و هواپیماها را به سمت مرگ بردند و با این کار خود دورانی تاریک و ویرانگر را آغاز کردند که مصیبت ها و جنگ هایی را به بار آوردند که در برخی کشورهای منطقه همچنان در جریان هستند.

17 سال پیش در چنین روزی فاجعه ای رخ داد که در پی آن دروازه های جهنم را در افغانستان و عراق گشود و باعث سردرگمی همه ارکان خاورمیانه شد و برای موج دومی از «پس لرزه هایی» بستر سازی کرد که که در تونس،مصر، لیبی،سوریه و یمن «بهار عربی» نامیده شد.

هواپیماهای غیرنظامی ربوده شده سرعت گرفته و یکی از آنها به برج شمالی مرکز تجارت جهانی در نیویورک برخورد کرد و یکی دیگر به برج دوقولوی جنوبی اش برخورد کرد و هواپیمای سوم به ساختمان پنتاگون در شهر«ارلینگتون» در ایالت «ویرجینیا» برخورد کرد این در حالی است که هواپیمای چهارم پیش از آن که به هدفش یعنی کاخ سفید برسد سرنگون شد.

در این حملات تروریستی که باعث شد مجریان آنها هواپیماهای غیرنظامی و مسافران مسالمت جوی آنها را به بمب های پرنده تبدیل کردند و با این بمب ها به سمت کشتار و ویرانی بیشتر رفتند نزدیک به 3 هزار نفر را به کام مرگ کشاند و علاوه بر آن هزاران زخمی و مفقود دیگر به جای گذاشت، اما بعد از آن چه شد؟

کسانی که در کاخ سفید نشسته اند در آن زمان دیوانه شدند و جنگ علیه تروریسم را بلافاصله با لشکرکشی به افغانستان و اشغالش آغاز کردند و با لشکرکشی به عراق در سال 2003 به آن شدت بخشیدند و پس از آن واشنگتن جنگ علیه تروریسم را به شکل و شیوه های مختلف ادامه داد و این جنگ را همچنان به شکل های مختلف که می توان عجیب و غریب نامیدش ادامه می دهد.

در آن جنگ ها و لشکرکشی ها صدها هزار غیرنظامی بی گناه کشته شدند و همچنان نیز در کشورهایی که پای نظامیان آمریکا و همپیمانانش به آنها رسید می میرند و ویرانی و تخریب گسترش می یاید و بی ثباتی سراسر این کشورها را فرا گرفته است.

طی مراحل متوالی از «جنگ آمریکا علیه تروریسم»کشورها ویران شد و نظام ها سقوط کرد تا پس از آن تروریسم در آنها گسترش یافته و بار دیگر بازگردد اما عربده کشی ها و فریادهای ایالات متحده آمریکا و غرب زمانی بالا می رود که این ترویسم به آنها آسیبی وارد کند و آن را بهانه ای برای ارسال موشک ها و ناوگان های نظامی و بسیج همپیمانان در جنگ ها، یکی بعد از دیگری در چندین کشور بدشانس خاورمیانه ای قرار می دهند؛ جنگ هایی که هیچ چشم اندازی برای پایان شان وجود ندارد.

مختصر آن که این است مصیبت و فاجعه 11 سپتامبر و چیزی که برای خاورمیانه به بار آورد؛ جنگ ایالات متحده علیه تروریسم و سیاست های مرگ و تخریب و خشونت که باعث محروم شدن تعدادی از ملت های منطقه از حال و آینده شان شد و بدتر از آن حتی آثار گذشته شان را هم ویران کرد.

هر بار پس از هر جنگی و لشکرکشی ای و درگیری در جریان این جنگ ابدی علیه تروریسم اربابان کاخ سفید دست های خود را به هم زده و می نشینند تا تثیر آتش و خون را در این کشورهای دور نظاره کنند./جماران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین