|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۲۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
روسیه، آمریکا و متحدان غربی این کشور را از ماجراجویی نظامی علیه سوریه برحذر داشت.
 روسیه، آمریکا و متحدان غربی این کشور را از ماجراجویی نظامی علیه سوریه برحذر داشت.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه این کشور منتشر شد، یادآوری کرد: روز ششم ماه سپتامبر (سه شنبه هفته گذشته) به پیشنهاد آمریکا نشست علنی شورای امنیت برگزار شد که به بررسی پرونده شیمیایی سوریه اختصاص داشت.
ماریا زاخارووا در بیانیه خود خاطرنشان کرد: به رغم اینکه دبیرخانه فنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی بارها نابودی موجودی زرادخانه شیمیایی سوریه را تحت نظارت بین المللی تایید کرده است، موجی از اتهامات و تهدیدات در رابطه با قصد سوریه برای بکارگیری مواد سمی در استان ادلب علیه این کشور مطرح شد.
وی افزود: در این رابطه واسیلی نبنزیا نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل از طرف آمریکایی که ادعای پایبندی به اصول بین المللی دارند، خواست که اولا فهرست اهداف برای حمله موشکی به سوریه را که به گفته آنها سلاح شیمیایی در آن نگهداری می شود، اعلام کنند؛ ثانیا اینکه اطلاعات مبنی برای اینکه اگر مواد شیمیایی در سوریه وجود دارد را در اختیار سازمان منع تسلیحات شیمیایی قرار دهد تا بازرسان این سازمان بتوانند از مراکزی در سوریه که نگرانی واشنگتن را برمی انگیزد بازرسی کنند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: درهمین حال طرف روسی بر این باور است که کشورهای غربی در مورد اعتبار و مهارت حرفه ای کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی هیچ گونه شک و تردیدی ندارند و فقط می توان مطابق با کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی این گونه مسائل را حل و فصل کرد.
وی افزود: یک هفته گذشت اما تا آنجا که اطلاع داریم هیچ اطلاعات یا درخواستی به سازمان منع تسلیحات شیمیایی ارائه نشده و این مساله یک بار دیگر حکایت از آن دارد که مقاصد واقعی گروه سه کشور غربی (آمریکا، فرانسه و انگلیس) در این مورد بر ملاحظات غیرقانونی استوار شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین