|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۲۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
امام جمعه موقت تهران گفت: اگر دفاع نباشد نه مسجدی برای مسلمان و نه معبری برای یهود و نصاری و نه اسمی از خدا بر روی زمین باقی می‌ماند پس باید تا جایی که می‌توانیم دفاع کنیم و دفاع یک اصل اولیه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی صبح روز پنج‌شنبه در تجمع «ائمه جماعات، روحانیون، علما و طلاب در اعتراض به فجایع غزه در روز جهانی مسجد» که در میدان فلسطین برگزار شد، اظهار کرد: انزجار خود را از اسرائیل اعلام می‌کنیم. آنان هیچ ارزشی برای انسان‌ها قائل نیستند و خانه‌های خدا را ویران می‌کنند و مسجدالأقصی را به آتش می‌کشند.

وی تصریح کرد: این جنایتکار کودک‌کش و خون‌آشام هیچ انسانیتی را در خود احساس نمی‌کند و به برادران مظلوم و ستمدیده فلسطین ابراز ارادت می‌کنیم.

وی افزود: این نکته‌هایی که می‌گویم ریشه در قرآن دارد و توجه به آن‌ها موجب آرامش می‌شود. خداوند در قرآن می‌فرماید: مظلوم بر ظالم پیروز می‌شود. عزیزانی که در غزه مورد ظلم و ستم هستند بدانند که خداوند وعده داده که پیروز می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: البته قرآن برای این پیروزی شرطی دارد و برادران مسلمان در غزه به آن عمل می‌کنند و آن شرط این است که باید با ستمگران بجنگیم. طبق آیات قرآن دشمنان برای اسلام نقشه می‌ریزند خدا هم برای آن‌ها نقشه دارد و نقشه خدا همواره بر سایر نقشه‌ها غالب می‌شود. عزیزان در غزه بدانند که خدا با شماست و حیات و حرکت برادران مظلوم غزه حیات طیبه و پاکی است.

وی گفت: قرآن بر روی دفاع حساب زیادی باز کرده است و دفاع ناموس خلقت است. حتی خداوند حیوانات را نیز مجهز به دفاع از خود کرده است. خداوند در قرآن می‌فرماید: دشمن شما آرام نمی‌گیرد شما هم نباید آرام بگیرید. دشمن سعی می‌کند که شما را از دین‌تان خارج کند اما این شما هستید که باید بایستید و مقاومت کنید. اگر دفاع نباشد نه مسجدی برای مسلمان و نه معبری برای یهود و نصاری و نه اسمی از خدا بر روی زمین باقی می‌ماند پس باید تا جایی که می‌توانیم دفاع کنیم و دفاع یک اصل اولیه است.

وی افزود: حرکت برادران در غزه یک جهاد فی‌سبیل‌الله است و هدفی به نام اسلام را دنبال می‌کند و یاوری به نام الله دارد اما دشمن کودک‌کش هیچ ندارد. امید به خدا و پیروزی است که سبب بالا رفتن روحیه مردم فلسطین می‌شود و این روحیه در جنگ بسیار موثر است و جنگجو نباید هرگز روحیه خود را از دست بدهد.

موحدی کرمانی ادامه داد: در صف حزب‌الله فرمانده خداست و هرگز نباید نگران باشند ، حتما" پیروز می‌شوند البته باید همواره حالت استغاثه و ارتباط با خدا را حفظ کنند. مرگ برای مسلمان یک واسطه است و زندگی جدیدی را شروع می‌کند و رسیدن به لقاءالله است.

وی افزود: طبق آیات قرآنی ما هرگز مجاز نیستیم در مورد شهید بگوییم مرده است؛ شهید همواره زنده است. مردم غزه با حرکت‌هایشان در تمام برنامه‌های اولیا و اوصیا شرکت می‌کنند. یعنی آن‌ها برای دفاع از دین بهترین کار را انجام می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به سران کشورهای عربی که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، گفت: سران کشورهای عربی و آن‌هایی که از داعش حمایت می‌کنند، بدانند که آن‌ها نه تنها مسلمان نیستند بلکه بویی از انسانیت نیز نبرده‌اند.

موحدی کرمانی در ادامه با بیان این‌که «آتش‌بس وقتی باید قبول شود که در آن رضایت مردم غزه وجود داشته باشد» گفت: کشورهای غربی با شما در مورد آتش‌بس صحبت می‌کنند که آیا این آتش‌بس را قبول دارید یا نه؟ حضرت علی(ع) در حدیثی می‌فرماید؛ اگر در آتش‌بس حق شما حفظ شد و رضایت شما در آن بود می‌توانید آن آتش‌بس را بپذیرید.

وی گفت: در نواز غزه 200 مسجد به آتش کشیده شد و حدود 1200 مسجد تبدیل به کافه، قهوه‌خانه و میخانه شد. این کارها در غزه و عراق اتفاق افتاد و تکفیری‌ها دارند این عمل ناشایست را ادامه می‌دهند و مساجد و قبول انبیا را نابود می‌کنند تا نامی از اسلام نباشد. امیدواریم سران کشورهای اسلامی بیدار شوند و به وظیفه خود عمل کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین