|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۱
کد خبر: ۲۲۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
یکی از مشکلات و چالش های اصلی روابط دو کشور کره شمالی و ژاپن غیر از مساله آزمایش های هسته ای پیونگ یانگ، بحث اتباع ربوده شده ژاپنی توسط کره شمالی است.
 خبرگزاری کیودو ژاپن به نقل از مقامات رسمی این کشور اعلام کرد یک مرد ژاپنی در کره شمالی دستگیر شده است.

 این خبرگزاری روز شنبه اعلام کرد توکیو در حال تلاش برای جمع آوری اطلاعات در مورد این پرونده است.

یک مقام وزارت امور خارجه ژاپن نیز با تایید این خبر از ارائه جزئیات بیشتر از جمله هدف این فرد از سفر به کره شمالی خودداری کرد و گفت این وزارتخانه در حال بررسی جزئیات است.

وزارت امور خارجه ژاپن پیشتر از شهروندان این کشور خواسته بود از سفر به کره شمالی به عنوان بخشی از تحریم های اقتصادی یک جانبه این کشور علیه کره شمالی خودداری کنند.

در سال 1999 میلادی نیز یک خبرنگار ژاپنی به اتهام جاسوسی در کره شمالی دستگیر شد و حدود دو سال در زندان بود.

یکی از مشکلات و چالش های اصلی روابط دو کشور کره شمالی و ژاپن غیر از مساله آزمایش های هسته ای پیونگ یانگ، بحث اتباع ربوده شده ژاپنی توسط کره شمالی است.

ژاپن معتقد است کره شمالی 17 شهروند این کشور را ربوده است توکیو همچنین پیونگ یانگ را به دست داشتن در ناپدید شدن شماری از اتباع این کشور متهم کرده است.

از 17 شهروند ربوده شده ژاپنی 5 نفر آنها در نخستین گفت و گوی 'کویزومی' نخست وزیر وقت ژاپن در سال 2002 میلادی با کره شمالی، آزاد شده و به ژاپن برگشتند.

اما کره شمالی می گوید 8 نفر از ربوده شدگان نیز فوت شده اند ولی از 4 نفر دیگر خبر ندارد و معتقد است این افراد اصلا وارد کره شمالی نشده اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین