|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۲۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
'مولود چاووش اوغلو' وزیر امور خارجه ترکیه گفت که به صراحت اعلام کرده ایم که تحریم آمریکا علیه ایران را اجرا نخواهیم کرد.
 'مولود چاووش اوغلو' وزیر امور خارجه ترکیه گفت که به صراحت اعلام کرده ایم که تحریم آمریکا علیه ایران را اجرا نخواهیم کرد.

چاووش اوغلو در دیدار با 'محمود واعظی' فرستاده ویژه رییس جمهوری ایران در آنکارا، مواضع ایران در مسایل مختلف از جمله خروج آمریکا از برجام را قابل تقدیر خواند.

واعظی نیز در این دیدار گفت: کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا مصمم به حفظ برجام هستند و پیشنهادهایی در مورد امور بانکی و نفت به ما ارایه داده اند.

وی اضافه کرد: روسای دو کشور نقشه راه خوبی برای رسیدن به هدف تجارت 30 میلیارد دلاری ترسیم کرده اند.

واعظی که برای ابلاغ پیام دکتر روحانی به 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه به آنکارا سفر کرده بود، درباره مسائل دوجانبه و توسعه مناسبات دو کشور با چاووش اوغلو به رایزنی پرداخت.

مولود چاووش‌ اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز پس از این دیدار با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که 'با محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری ایران درباره مسائل فعلی دو کشور به تبادل نظر پرداختیم'.

فرستاده ویژه رییس جمهوری ایران پس از این دیدار، در ملاقات با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه پیام کتبی دکتر حسن روحانی را به وی تسلیم کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین