|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۶
کد خبر: ۲۲۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به جنایت عربستان در صعده و کشتار کودکان یمنی بدون محکوم کردن این حمله خواستار تحقیق و تفحص درباره آن شده است.
  به نقل از ای بی سی: «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری در واکنش به حمله روز گذشته ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به صعده در یمن و کشته شدن ده ها کودک یمنی از ائتلاف عربی به رهبری عربستان خواست تحقیقی جامع و دقیق در زمینه این حمله انجام دهد.

وی بدون محکوم کردن این حمله که جان دست کم 50 نفر که اکثر آنها کودک بوده اند را گرفته گفت از همه طرف های درگیر می خواهیم که بر اساس قوانین بین المللی از غیرنظامیان حمایت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ما نمی توانیم اطلاعاتی که در گزارش های منتشر شده در این حادثه وجود دارد را تأیید کنیم اما بدون شک نگران هستیم و از عربستان می خواهیم که در این زمینه تحقیق کند.

وی در پاسخ به خبرنگران که آیا لازم نیست یک نهاد بی طرف در این زمینه تحقیق کند و آیا آمریکا مشکلی با مرگ غیرنظامیان و کودکان در یمن ندارد مدعی شد که در حال حاضر نمی توان چنین انتظاری داشت و افزود: حوثی های شورشی در یمن با سلاح های ایرانی در حال حمله به شهرهای عربستان هستند.

این در حالی است که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ضمن اعتراف به این حمله مدعی شده است که عناصری را هدف قرار داده که مسئول شلیک موشک به عربستان در روز چهارشنبه بوده اند.

اما گروه های امدادی که در صعده برای کمک رسانی به کودکان حضور داشته اند تأکید کرده اند که این کودکان که به گردش برده شده بودند در راه بازگشت به مدرسه بوده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین