|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۲۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
«سعد الحریری» نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان، حرف و حدیث‌های رسانه‌ای اخیر درباره دخالت‌ها و فشار‌های خارجی در مسیر تشکیل دولت جدید این کشور را تکذیب کرد.
 «سعد الحریری» نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان، حرف و حدیث‌های رسانه‌ای اخیر درباره دخالت‌ها و فشار‌های خارجی در مسیر تشکیل دولت جدید این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، وی پنجشنبه پس از دیدار با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در جمع خبرنگاران گفت: بسیاری از رسانه‌ها و شخصیت‌ها درباره دخالت‌های خارجی سخن گفته اند، اما این گفته بی ربط و ناوارد است. هیچ کسی در تشکیل دولت دخالت نمی‌کند و هیچ فشاری وجود ندارد.

وی مشکل اصلی در تشکیل دولت را داخلی و مربوط به سهمیه‌های گروه‌های سیاسی در ترکیب کابینه عنوان کرد.
به دنبال تشکیل پارلمان جدید، الحریری سوم خرداد امسال پس از کسب حمایت اکثریت پارلمانی، ازسوی «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان به عنوان مامور تشکیل کابینه جدید معرفی شد، اما این ماموریت هنوز به نتیجه نرسیده است.

در روز‌های اخیر برخی رسانه‌های لبنانی مطالبی را درباره نقش عربستان سعودی در مانع تراشی در مسیر تشکیل دولت لبنان منتشر کردند.
الحریری دیدار امروز با رئیس پارلمان لبنان را «مثبت» خواند و گفت که 'بری' آماده است تا با همه ابزار‌ها به مسیر تشکیل دولت کمک کند.

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه ابراز امیدواری کرد که همه گروه‌های سیاسی بیش از خود، به فکر کشور باشند. به گفته وی، لبنان در شرایط دشوار اقتصادی و منطقه‌ای قرار دارد و باید همه تحرک داشته باشند.
الحریری همچنین گفت که طی روز‌های آینده پیشنهاد‌هایی را روی میز قرار خواهد داد و امیدوار است که گروه‌ها در این زمینه رویکردی مثبت داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر برخی می‌خواهند من را مسئول تشکیل نشدن دولت معرفی کنند، مشکلی نیست و من مسئولیت را می‌پذیرم، اما همه می‌دانند که من بیش از هر کسی به دنبال تسهیل شرایط هستم.
وی درباره ساختار کابینه آینده لبنان گفت: فارغ از اینکه دولت چه تعداد کرسی وزارتی داشته باشد، آنچه مساله اصلی است توافق بر سر سهمیه‌های ارائه شده به گروه‌های حاضر در دولت است.
انتخابات پارلمانی لبنان پس از پنج سال وقفه، در اردیبهشت امسال برگزار شد و گروه‌های نزدیک به حزب الله اکثریت پارلمان را به دست آوردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین