|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۲۲۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
رهبر جریان حکمت ملی عراق بر اهمیت تقویت روابط دو کشور همسایه ایران و عراق تاکید کرد.
 رهبر جریان حکمت ملی عراق بر اهمیت تقویت روابط دو کشور همسایه ایران و عراق تاکید کرد.

به گزارش ایسنا ، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با حضور در دفتر جریان حکمت ملی با "سید عمار حکیم" رهبر این جریان و رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد و تحولات سیاسی عراق و منطقه، روابط فیمابین دوکشور، تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و پیامدهای آن بر منطقه از مهم‌ترین محورهای بحث دو طرف بود.

وی در این دیدار ضمن تاکید بر این‌که «افزایش تنش به سود هیچ یک از کشورهای منطقه نیست»، عنوان کرد: تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بی‌اعتنایی به اراده بین المللی، تعهدات و توافق‌های امضا شده است.

وی بر لزوم توجه به گفت‌وگوها برای پشت سرنهادن بحران‌ها تاکید کرد و افزود: ما مجددا طرف های درگیر را به میز مذاکره و پرهیز از بکارگیری زبان تهدید و تحریم اقتصادی دعوت می کنیم.

رهبر جریان حکمت ملی در پایان بر اهمیت تقویت روابط دو کشور همسایه ایران و عراق تاکید و اظهار کرد : این روابط در راستای منافع مشترک دو کشور است.

این در حالی است که روز گذشته نخست‌وزیر عراق در واکنش به از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که ما مخالف وضع تحریم علیه ایران هستیم اما بغداد به منظور حمایت از ملت عراق به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود.

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء هم نسبت به اعلام همراهی نخست‌وزیر عراق با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، واکنشی شدیداللحن نشان داد.

نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی  هم در آخرین توییت خود نسبت به مواضع حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در برابر تحریم‌های یکجانبه آمریکا واکنش نشان داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین