|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۲۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
قطار مشهور بلوتِرِین بین کیپ تاون و آفریقای جنوبی سفر می‌کند. واگن‌های این قطار کاشی‌کاری شده‌اند و دارای وان‌های مرمرین هستند. حتی در غذاخوری آن تمامی خوراک‌ها در ظروف نقره سرو می‌شوند.
 سفر با  قطار می‌تواند تجربه‌ای منحصربفرد برای هر کس باشد. قطار بعد از هواپیما یکی از امن‌ترین وسایل حمل و نقل در دنیاست که البته طرفداران بسیاری هم دارد. این میان هستند قطارهایی که اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده‌اند و  شهرتی به هم زده‌اند؛ برخی به دلیل نوع خدمات ارایه شده در قطار و برخی دیگر به دلیل مسیر زیبا و خاطره‌انگیزی که پشت سر می‌گذارند. در این مطلب با تعدادی از این قطارها آشنا می‌شوید.    

رووس ریل

لوکس‌ترین قطار دنیا به خاطر دکور قدیمی و زیبایش شهرت دارد. واگن‌های چوبی، غذاهای لذیذ و درجه یک این قطار از بالاترین استاندارد برخوردارند. سفر با این قطار در آفریقای جنوبی و بین مسیرهایی چون کیپ تاون، پرتوریا، دوربان و آبشارهای ویکتوریا می‌تواند یک تجربه خارق‌العاده باشد.

 ونیز سیمپلون اورینت اکسپرس

این قطار کلاسیک و زیبا از شهرهای پاریس، وین، پراگ، بوداپست، ونیز و استانبول گذر می‌کند. این قطار به‌روز شده و با وجود تجهیز به مدرن‌ترین امکانات، یکی از لوکس‌ترین‌ تر‌ن‌های اروپاست. غذای عالی، خدمات بدون نقص و سرگرمی و تفریحات درون قطار، از آن یک انتخاب بی‌نظیر ساخته‌اند.

 عقاب طلایی

عقاب طلایی که پایش به ایران هم باز شده نام یک قطار بسیار لوکس است که روی طولانی‌ترین خط ریلی جهان یعنی راه‌آهن سرتاسری سیبری حرکت می‌کند. این خط، مسکو را به شرق روسیه، مغولستان، چین و شرقی‌ترین مناطق روسیه متصل می‌کند.

 بلموند رویال اسکاتسمن

چوب‌های براق، پارچه‌های مجلل و ظروف برنجی، مکمل سفر کلاس بالای شما از اسکاتلند به لندن هستند. با واگن‌های کلاسیک ساخت کمپانی پولمن، این قطار یکی از لوکس‌ترین‌ها در دنیاست. جالب است بدانید برای هر سفر تنها ۳۶ مسافر در این قطار پذیرفته می‌شوند.

 گلسیر اکسپرس

گلسیر اکسپرس یکی از مشهورترین خطوط راه‌آهن دنیا است که از میان کوه‌های سوییس می‌گذرد. شاید باورتان نشود اما این قطار در طول مسیر خود از ۹۱ تونل و ۲۹۱ پل عبور می‌کند.

 آل آندالوس

تمام واگن‌های این قطار در فرانسه ساخته شده‌اند. سوییت‌ها در سطح استاندارد جهانی قرار دارند و قطار در طول مسیر از کوه و دریا عبور و سفری کاملاً لوکس را با مناظر طبیعی فوق‌العاده تقدیم مسافرانش می‌کند.

 دکن ادیسه

این قطار لوکس با خدمات فوق‌العاده خوب، دکور مجلل و غذای عالی از شبه قاره هند عبور می‌کند. شما می‌توانید هم‌زمان که در واگن لوکس خود نشسته‌اید از مناظر اطراف نیز نهایت لذت را ببرید.

 دانوب اکسپرس

این قطار که به خدمات بسیار عالی‌اش شهرت دارد، به شما تجربه عالی از عصر طلایی سفر با قطار هدیه می‌دهد. قطار از شرق اروپا عبور می‌کند و خدماتی مثل رزرو اقامت در هتل ۵ ستاره نیز داخل آن ارایه می‌شود.

 قطار آبی رنگ

قطار مشهور بلوتِرِین بین کیپ تاون و آفریقای جنوبی سفر می‌کند. واگن‌های این قطار کاشی‌کاری شده‌اند و دارای وان‌های مرمرین هستند. حتی در غذاخوری آن تمامی خوراک‌ها در ظروف نقره سرو می‌شوند.

 قطار سلطنتی کنیدین پسیفیک

با این قطار که یکی از لوکس‌ترین‌ها در آمریکای شمالی است از استان‌های مختلف کانادا و کوه‌های این کشور عبور می‌کنید. واگن‌های قدیمی این قطار که سال‌های ۱۹۱۶ و ۱۹۳۱ ساخته شده‌اند با وجود بازسازی هنوز حس کلاسیک همان زمان را به شما می‌دهند.

منبع:شهروند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین