|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۲۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰
طی چهار دهه‌ی گذشته ایران از همه منابع خود در این راه استفاده کرده است. از نظر اقتصادی رهبران ایران منافع ملت را قربانی منافع خود می‌کنند. پول‌های ایران صرف تروریسم می‌شود. اکنون یک‌سوم ایرانیان زیر خط فقر هستند.

 وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ضمن تکرار سخنان و مواضع ضد ایرانی خود گفت که دولت ترامپ آماده است تا با ایران گفت‌وگو کند.

 مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنان فرافکنانه خود علیه ایران در جمع برخی ایرانیان مقیم آمریکا که در کالیفرنیا برگزار شد، گفت: سال آینده چهلمین سالگرد انقلاب ایران خواهد بود. چهل سال است که ایران از تروریسم حمایت کرده و می‌کند و مردم به‌دلیل عقاید خود زندانی شده‌اند. رهبران ایران متعهد هستند تا حتی اگر لازم باشد انقلاب را به کشورهای دیگر صادر کنند. طی چهار دهه‌ی گذشته ایران از همه منابع خود در این راه استفاده کرده است. از نظر اقتصادی رهبران ایران منافع ملت را قربانی منافع خود می‌کنند. پول‌های ایران صرف تروریسم می‌شود. اکنون یک‌سوم ایرانیان زیر خط فقر هستند.

پمپئو با طرح ادعاهایی مذبوحانه علیه مقامات کشورمان، افزود: فساد در میان رهبران ایران مانند یک مافیا است. در زمینه سیاست خارجی ایران انقلاب را صادر می‌کند و حوثی‌ها و حزب‌الله میلیاردها دلار از ایران دریافت می‌کنند. متحدان ما تحت حملات سایبری ایران و حملات این کشور در خلیج فارس قرار می‌گیرند. همین ماه اخیر یک دیپلمات ایرانی به اقدام برای بمب‌گذاری در وین متهم شد. ایدوئولوژی نخست ایران از میان برداشتن اسرائیل است. امروز آمریکایی‌های زیادی در ایران مثل باقر نمازی بازداشت هستند. ما در دولت ترامپ در تلاش هستیم تا این شهروندان را به خانه بازگردانیم. به‌رغم تعرض ایران به کشورهای دیگر، پیدا کردن یک میانه‌رو در ایران بسیار مشکل است. رژیم ایران کاملا ضدغرب و حتی ضد ایران است. این رژیم مردم خود را سرکوب می‌کند و می‌بینیم که پلیس یک دختر را به اتهام رقص بازداشت می‌کند. ما شاهد سرکوب آزادی‌های مذهبی در ایران هستیم. رژیم ایران محمد ثلاث را بدون حق در اختیار داشتن وکیل به دار آویخت.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود گفت: مردم همواره مورد بدرفتاری رهبران خود قرار گرفته‌اند. سر دادن "مرگ بر آمریکا" در ایران عادی نیست. مردم سربلند ایران در برابر سوءرفتار مقامات خود ساکت نمی‌نشینند. بسیاری از این اعتراضات در پی چهل سال ظلم است. آمریکا از مردم ایران حمایت می‌کند. ما فشار حداکثری اقتصادی بر ایران وارد می‌کنیم و نیز قصد داریم تا قدرت جابه‌جایی پول ایران را بسیار محدود کنیم. هدف ما این است که کشورهایی را که نفت ایران را وارد می‌کنند، قانع کنیم تا این میزان را به صفر برسانند. مقامات ارشد ایرانی باید با تبعات اقدامات خود روبه‌رو شوند. از همه کشورهایی که در خاورمیانه و اروپا از این وضع ناراضی هستند می‌خواهیم تا به ما بپیوندند. از نظر مقامات ایران ما شیطان بزرگ هستیم. ما نمی‌خواهیم چنین پیامی به مردم ایران داده شود. هیأت مخابرات آمریکا تلاش‌های زیادی می‌کند تا با سانسور اخبار جلوگیری کند و نهایتا آمریکایی‌ها از این‌که نقض حقوق بشر را در ایران مشخص کنند، نمی‌هراسند. ما هربار در سازمان ملل صحبت می‌کنیم، این موضوع را مطرح می‌کنیم که ما از شرکای بین‌المللی خود می‌خواهیم به سوءرفتار ایران توجه زیادی بکنند. ایرانیان نباید از سوی مقامات خود لگدمال شوند و باید آزادی داشته باشند.

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین اظهار کرد: ایرانی‌ها نباید از کشور خود برای زندگی بهتر فرار کنند. این بر عهده مردم ایران است تا مسیر کشورشان را تعیین کنند. امیدوارم ایران مسیر خود را تغییر دهد همان‌طور که رییس‌جمهور ترامپ گفته است، ما مایل هستیم در این‌باره با ایران گفت‌وگو کنیم، البته اگر پیشرفت‌های محسوسی را در رفتار ایران مشاهده کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین