|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۲۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
بین وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه همواره بر اساس همدلی و هم‌افزایی عمل کرده‌ایم و از اقدامات کاهنده و تنش‌زا در این مسیر جلوگیری نموده‌ایم و البته بهره زیادی از نشست‌ها و همفکری‌های مشترک با دوستان برده‌ایم و نظام نیز منافع آن را که آرامش در جامعه است، برده است. مقام معظم رهبری نیز از هم‌افزایی و همراهی دو دستگاه اطلاعاتی ابراز خرسندی کرده‌اند.
وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات معتقد به برخورد با ریشه‌ها به جای شاخه‌هاست و این سیاست را از طریق هشدار، اخطار و تذکر دنبال می‌کنیم و اگر جواب نگرفتیم برخورد سخت‌افزاری می‌کنیم.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی که برای پاسخ به سوال علی مطهری و ۵۰ نماینده دیگر در مجلس حضور یافته بود، گفت: امنیت فضای مجازی به ثبات امنیت ملی کمک می‌کند. وزارت اطلاعات با نگاه حرفه‌ای به مسائل امنیتی نگاه می‌کند و از اینکه عواطف دینی و قبیله‌ای یا گرایش‌های قومی یا سیاسی بر مسائل امنیتی سایه بیندازد جلوگیری می‌کند. دخالت دادن مسائل سیاسی و قومی و قبیله‌ای طبیعت کار اطلاعاتی را دچار اشکال می‌کند و از مسیر منحرف می‌کند.

وی ادامه داد: رفتار وزارت اطلاعات با مدیران کانال‌های تلگرامی که مورد سوال جمعی از نمایندگان عزیز مجلس می‌باشد نیز با این رویکرد دنبال شده است. وزارت اطلاعات رصد و پالایش رسانه‌های مجازی را وظیفه خود می‌داند و اطلاع‌رسانی به موقع و مدیریت هوشمندانه‌ این فضا را در دستور کار دارد و پیشگیری را در برخورد مقدم کرده‌ایم.

علوی با بیان اینکه برخورد با ریشه‌ها را بر برخورد با شاخه‌ها مقدم می‌دانیم، ادامه داد: هیچ کشوری عرصه فضای مجازی را تحت عنوان آزادی، یل و رها نمی‌گذارد بلکه در چارچوب‌های قانونی اجازه می‌دهد افراد در این فضا فعالیت کنند و در عین حال از خروج جامعه از چارچوب‌ها و قوانین جلوگیری می‌کنند. وزارت اطلاعات نیز اقداماتی که منجر به دستگیری افراد می‌شود را بارها و بارها از طریق هشدار، اخطار یا تذکر انجام می‌دهد چرا که دستگیری قبل از هشدار را چاره‌ساز نمی‌دانیم.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: هشدار، اخطار و تذکر چند باره را انجام می‌دهیم و بعد به برخورد سخت‌افزاری می‌پردازیم. در کارنامه وزارت اطلاعات برخورد سخت‌افزارانه با مدیران کانال‌های تلگرامی شاید یک در هزار یا یک در چند هزار بوده باشد که این سیاست اثر خود را هم گذاشته است و امیدواریم این روش ادامه یابد.

علوی متذکر شد: هزینه تذکر، یادآوری و هشدار به افرادی که دانسته یا ندانسته رفتارشان به منافع و امنیت ملی لطمه می‌زند بسیار موثر بوده است.

وی وزارت اطلاعات را به دکتری تشبیه کرد که بیمار خود را به سرعت به اتاق عمل نمی‌فرستد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: هر بیماری را به اتاق عمل نمی‌فرستیم، سعی می‌کنیم بیماران را با پماد، کپسول، قرص و هر دوای دیگر درمان کنیم و اگر کارساز نبود به ناچار بیمار را به اتاق عمل می فرستیم.

علوی مسئول برخورد با مدیران کانال‌های تلگرامی را سازمان اطلاعات سپاه دانست و ادامه داد: اگر به مدیران کانال‌های تلگرامی قبل از دستگیری، تذکر و هشدار داده می‌شد و بعد توجهی نمی‌کردند و دستگیر می‌شدند ضرری متوجه نظام نمی‌شد اما وزارت اطلاعات نمی‌تواند برای سایر دستگاه‌های اطلاعاتی تعیین تکلیف کند، آنان نیز حتما دلایل کارشناسی خود را دارند و ما از آنان خواستیم تا نظرات کارشناسی‌شان را اعلام کردند و البته اختلاف نظر کارشناسی طبیعی است.

وی ادامه داد: بین وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه همواره بر اساس همدلی و هم‌افزایی عمل کرده‌ایم و از اقدامات کاهنده و تنش‌زا در این مسیر جلوگیری نموده‌ایم و البته بهره زیادی از نشست‌ها و همفکری‌های مشترک با دوستان برده‌ایم و نظام نیز منافع آن را که آرامش در جامعه است، برده است. مقام معظم رهبری نیز از هم‌افزایی و همراهی دو دستگاه اطلاعاتی ابراز خرسندی کرده‌اند.

علوی از برگزاری نشست مشترک با رییس سازمان اطلاعات سپاه به صورت ماهانه خبر داد و افزود: در شورای عالی اطلاعات نشست‌های مرتبی برگزار می‌کنیم. بنده با آقای طائب هر یک ماه تا یک ماه و نیم جلسات مشترک برگزار می‌کنیم که البته برگزاری این جلسات بسیار مفید بوده به نحوی که نظرات وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه نسبت به قبل بسیار به یکدیگر نزدیک شده است. امیدوارم موارد مشابه دستگیری مدیران کانال‌های تلگرامی کاهش یابد و رفتارهای اطلاعاتی خردمندانه و اخلاق‌مدارانه‌تر شود.

علوی خطاب به کریمی قدوسی گفت: مطلبی هست بفرمایید تا پاسخ دهم نه اینکه بعد از صحبت من مطلبی را بگویید که گل زدن به دروازه بی دروازه بان محسوب شود.

وی از نمایندگان مجلس خواست تا وی و همکارانش در وزارت اطلاعات را برای انجام درست وظایف‌شان دعا کنند.

 


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین