|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۲۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
یک نشریه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به همراه امارات و عربستان پیشنهداتی را در مورد برداشته شدن تحریم های آمریکا علیه روسیه در ازای اقدام مسکو برای خروج ایران از سوریه را مطرح کرده‌اند.
 یک نشریه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به همراه امارات و عربستان پیشنهداتی را در مورد برداشته شدن تحریم های آمریکا علیه روسیه در ازای اقدام مسکو برای خروج ایران از سوریه را مطرح کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، نشریه نیویورکر در گزارشی نوشت: دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و ولادیمر پوتین در روز چهارشنبه بر روی موضوع درخواست اسرائیل برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه متمرکز خواهد بود در خواستی که پیشتر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه آن را غیر واقع گرایانه توصیف کرده است. روسیه در موقعیت‌های مختلفی به اسرائیل اعلام کرده است که نمی تواند ایران را به ترک خاک سوریه وادار کند تنها کاری که در این زمینه می تواند انجام دهد آن است تا نیروهای وابسته به ایران و حزب الله را از منطقه مرزی میان اسرائیل و سوریه در بلندی های جولان دور کند.

در این گزارش آمده است: عربستان، امارات متحده عربی و اسرائیل به آمریکا پیشنهاد داده‌اند تا به روسیه اعلام کند که در ازای قدام برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه تحریم هایی که چهار سال پیش در دولت اوباما علیه مسکو اعمال شده بود را لغو می کند. تنها زمان کوتاهی پیش از انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری در آمریکا محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی دیداری را با یک واسطه آمریکایی داشته و به او اعلام کرده است که امکان دارد پوتین مایل باشد در ازای برداشته شدن تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به بهانه الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور بحران سوریه را حل کند. البته بن زاید تنها فردی نبوده است که در این زمینه تلاش می کرده است بلکه مقامات سعودی و اسرائیلی نیز در این باره دیدارهایی را با مقامات آمریکایی برگزار کرده اند.

بر اساس این گزارش زمانی که دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد و هنوز به طور رسمی وارد کاخ سفید نشده بود وزیر رژیم صهیونیستی در آمریکا اعلام کرد که این رژیم در جلسات سری تلاش کرده است تا زمینه های همکاری میان ترامپ و پوتین افزایش یابد تا از این طریق زمینه برای خروج ایران از سوریه فراهم شود.

به گزارش ایسنا مقامات کشورمان همواره تاکید کرده‌اند که حضور مستشاری ایران در سوریه به دعوت دولت قانونی این کشور انجام شده است.

همچنین علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل که برای ابلاغ پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به پوتین رئیس جمهور روسیه به مسکو سفر کرده است، در بدو ورودش  اظهار کرد: رابطه ایران و جمهوری فدراتیو روسیه رابطه‌ای استراتژیک است و در طی سال‌های اخیر مجموعه روابط دو جانبه و منطقه‌ای رو به افزایش وارتقاء بوده وهمکاری‌هایی که در منطقه بین مجموعه جبهه مقاومت به محوریت ایران و روسیه در تقابل با تروریسم و بانیان آن صورت  گرفت در سوریه و سایر کشورهای منطقه یک الگوی مثال زدنی از همکاری‌های مثبت بین ایران و روسیه است که فقط  یک رابطه استراتژیک و بلند مدت می‌تواند چنین همکاری‌هایی را توجیه کند.

وی افزود: از سوی دیگر در حوزه بین‌المللی هم کمک‌هایی که روسیه به جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل کرد و همکاری‌هایی که دو طرف در برجام داشته اند، از مصادیق دیگر همکاری‌های راهبردی بین دو کشور است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در مورد همزمانی سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سفر وی به مسکو گفت:  ایشان یک آدم دوره گردی است که هر روز در یک نقطه از جهان سفر کرده و اظهارات بی مبنا و بی منطقی می‌کند و کم کم به جایی رسیده که کسی به حرف‌های او اهمیتی نمی‌دهد؛ لذا وجود یا عدم حضور او در روسیه هیچ تاثیری در ماموریت استراتژیک ما در مسکو ندارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین