|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۲۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
با این وجود چنانچه هر شخص حقیقی و حقوقی نسبت به برنامه‌های صداوسیما شکایت داشته باشد می‌تواند آن را به شورای نظارت بر صداوسیما برای بررسی منعکس کند.
 یک عضو هیات نظارت بر صداوسیما با بیان اینکه قطعا این هیات موضوع پخش مستند بیراهه و اعترافات چند دختر جوان را بررسی خواهد کرد، گفت: لازم است صداوسیما اگر بنایی برای پخش کارهای سفارشی از سوی هر ارگان و نهادی دارد، استقلال رسانه‌ای خود را حفظ کرده و دقت نظر بیشتری را داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛سیداحسان قاضی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به پخش مستند بیراهه و اعترافات چند دختر جوان از رسانه ملی و به دنبال آن واکنش‌های گسترده به این موضوع، گفت: معتقدم همان‌طور که صداوسیما باید استقلال رسانه‌ای را در برابر آثار سفارشی حفظ کند باید دقت نظر بیشتری را هم داشته باشد یعنی حتی در برابر آثار سفارشی ضریب دقتش را بالا ببرد.

وی افزود: ممکن است هر اداره دولتی، هر ارگان و هر نهادی از مجلس، دولت و قوه قضاییه درخواست پخش برنامه‌هایی را داشته باشد که لازم است صداوسیما در این موارد دقت نظر کافی را به کار گیرد.

قاضی‌زاده افزود: بررسی‌های بنده نشان می‌دهد که در این مستند به دلیل اطمینان به محتوای ارگان تولیدکننده برنامه ضریب دقت به اندازه کافی وجود نداشت حال اینکه باید این ضریب دقت درباره هر برنامه‌ای از سوی صداوسیما وجود داشته باشد. اینکه صرفا چند، یک یا دو نفر در این موارد آن برنامه را مورد بررسی قرار دهند پذیرفتنی نیست آن هم با این توجیه که ارگانی مثل ناجا چنین برنامه‌ای را تولید کرده است و تنها صداوسیما پخش‌کننده آن است.

این عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر صداوسیما در پایان با تاکید بر اینکه این موضوع در هیات مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: با این وجود چنانچه هر شخص حقیقی و حقوقی نسبت به برنامه‌های صداوسیما شکایت داشته باشد می‌تواند آن را به شورای نظارت بر صداوسیما برای بررسی منعکس کند.

روز شنبه هفته جاری مستندی به نام بیراهه درباره پخش اعترافات چند دختر جوان مربوط به حرکات موزون آنها در فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌های متعددی را از سوی مردم و برخی از مسئولان و فعالان سیاسی در نکوهش این اقدام به دنبال داشت، واکنش‌هایی که حتی بعد بین‌المللی به خود گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین