|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۲۱۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
پنتاگون هم در بیانیه‌ای این تعلیق را تایید کرد و افزود به‌زودی نشستی میان وزرای دفاع و خارجه و نیز مشاور امنیت ملی ترامپ برگزار می‌شود.
 مقام‌های کره‌جنوبی و آمریکا اعلام کردند، واشنگتن و سئول روی تعلیق مانور نظامی مشترک که برای اوت برنامه‌ریزی شده بود، توافق کردند. این تصمیم به دنبال وعده دونالد ترامپ برای خاتمه دادن به مانورها پس از نشست با رهبر کره‌شمالی اتخاذ شد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه وزارت دفاع کره‌جنوبی آمده است: کره‌جنوبی و ایالات متحده آمریکا برای تعلیق تمام فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در خصوص مانور نظامی "محافظ آزادی" که قرار بود اوت برگزار شود، توافق کردند.

پنتاگون هم در بیانیه‌ای این تعلیق را تایید کرد و افزود به‌زودی نشستی میان وزرای دفاع و خارجه و نیز مشاور امنیت ملی ترامپ برگزار می‌شود.

در این بیانیه آمده است: در راستای تعهد رئیس‌جمهوری آمریکا و در توافق با کره‌جنوبی، ارتش آمریکا تمام برنامه‌ها برای مانور نظامی ماه اوت را تعلیق کرد. ما همچنان در حال هماهنگی‌های بیشتر هستیم. هنوز تصمیمی درباره مانورهای متعاقب گرفته نشده است.

سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ آمریکایی و بیش از ۵۰ هزار نیرو از کره‌جنوبی در رزمایش محافظ آزادی اولچی شرکت کردند و این مانورها عمدتا روی شبیه‌سازی حملات متمرکز بود. تصمیم برای تعلیق مانورهای نظامی با کره‌جنوبی بسیاری از مقام‌های دفاعی کنونی و سابق آمریکا را متعجب کرد زیرا آنها از طریق سخنرانی ترامپ متوجه آن شدند.

یوشیهیده سوگا، دبیرکابینه ژاپن امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد، هیچ تغییری در مانورهای مشترک میان ایالات متحده و ژاپن صورت نگرفته است.

سوگا تاکید کرد: ایالات متحده در موضع حفظ تعهد دفاعی با کشورهای متحد قرار دارد و درک ما این است که تغییری در تعهد آمریکا در ائتلاف با ژاپن و ساختار نیروهای آمریکایی مستقر در ژاپن وجود ندارد. 

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین