|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۳
کد خبر: ۲۱۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصویب طرح استفساریه میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 97 در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: میزان افزایش حقوق پایین‌ترین طبقه 20 درصد است.
 محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان و سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار به ارائه گزارشی از نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: امروز در صحن علنی مجلس دو فوریت طرح استفساریه افزایش حقوق کارکنان در سال 97، به تصویب رسید که بدین ترتیب رسیدگی به جزئیات طرح مذکور در دستور کار جلسه عصر امروز کمیسیون بودجه قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس، میزان افزایش حقوق در سال جاری باید به صورت پلکانیِ نزولی تا سقف 20 درصد باشد، اما دولت آیین‌نامه‌ای را در این باره به تصویب رساند که به اعتقاد نمایندگان با این آیین‌نامه، هدف قانونگذار تأمین نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودج مجلس در ادامه تصریح کرد: به همین جهت در کمیسیون این استفساریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اصلاحی تکلیف افزایش پلکانی حقوق کارکنان در سال 97 مشخص شد بدین ترتیب که میزان افزایش حقوق پایین‌ترین طبقه 20 درصد است.

مفتح در پایان خاطرنشان کرد: در متن استفساریه آمده است که آیا منظور از افزایش پلکانی نزولی حقوق مندرج در جزء یک بند (الف) تبصره 12 قانون بودجه سال 1397 کل کشور این است که طبقات پایین‌تر افزایش بیشتری برخوردار شوند، میزان افزایش حقوق پایین‌ترین طبقه 20 درصد است؟ که نمایندگان آن را تأیید کردند یعنی با این حساب میزان افزایش حقوق پایین‌ترین طبقه 20 درصد است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین