|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۱۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
صدر اعظم اتریش رئیس دوره ای آینده اتحادیه اروپا چهارشنبه گذشته نیز با بیان اینکه از میان بردن توافق هسته ای با ایران موجب بی ثباتی در منطقه می شود، تاکید کرد که اتریش به همراه اتحادیه اروپا برای حفظ برجام تلاش خواهد کرد.
رئیس جمهوری و صدر اعظم اتریش امروز (سه شنبه) پس از دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد بر لزوم حفظ توافق هسته ای وین تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛'سباستین کورتس' صدر اعظم اتریش در کنفرانس مطبوعاتی خود با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در وین با اشاره به توافق هسته ای گفت: هدف ما باید این باشد که توافق هسته ای وین را همین گونه که هست حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: ما منافع روشنی در این زمینه داریم که این توافق باید پابرجا بماند. این توافق کار می کند و بیش از هر چیز در جهت امنیت در منطقه است و اتریش نیز قطعا به ثبات در این منطقه علاقه دارد و توافق هسته ای ایران نیز در این مسیر است.

'الکساندر فان در بلن' رئیس جمهوری اتریش نیز در کنفرانس خبری خود بعد از دیدارش با دبیرکل سازمان ملل در وین گفت: تمایل دارم به این نکته تاکید کنم که توافق هسته ای منعقده در وین با ایران، سنگ بنایی برای موضوع هسته ای این کشور است و این توافق باید پابرجا بماند.

صدر اعظم اتریش رئیس دوره ای آینده اتحادیه اروپا چهارشنبه گذشته نیز با بیان اینکه از میان بردن توافق هسته ای با ایران موجب بی ثباتی در منطقه می شود، تاکید کرد که اتریش به همراه اتحادیه اروپا برای حفظ برجام تلاش خواهد کرد.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه گذشته خروج دولتش را از توافق هسته ای ایران و 1+5 و تصمیمش را به بازگرداندن تحریم ها علیه ایران اعلام کرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در مخالفت با این اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق هسته ای تاکید کرد و انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه هم اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز دقایقی پس از اعلام خروج آمریکا از برجام اعلام کرد که به وزارت امور خارجه دستور داده است ظرف چند هفته آینده با کشورهای اروپایی و روسیه و چین، رایزنی و مذاکره کند و اگر منافع ملت ایران تامین شود، در برجام خواهد ماند.

گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد برای شرکت در اجلاس جهانی اتریش در زمینه آب و هوایی به وین آمده است. این اجلاس با ابتکار سازمان آب و هوایی 'آرنولد شوارزینگر' با هدف ترویج پروژه های سبز و سازگار با محیط زیست در وین برگزار شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین