|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۱۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
ظریف روز گذشته با اشاره به سفرش به بروکسل گفت: مذاکرات کارشناسی ما با حضور اقای عراقچی در بروکسل شروع شده و هدف ان ارایه تضمین به ایران برای بهره مندی از مواهب برجام است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای مذاکره با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین وزیران امور خارجه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه راهی بروکسل پایتخت بلژیک شده است، با فدریکا موگرینی دیدار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، این دیدار صبح امروز (سه شنبه) به وقت محلی در محل شورای اروپا در بروکسل برگزار شد.

ظریف روز گذشته با اشاره به سفرش به بروکسل گفت: مذاکرات کارشناسی ما با حضور اقای عراقچی در بروکسل شروع شده و هدف ان ارایه تضمین به ایران برای بهره مندی از مواهب برجام است.

او اظهار کرد: اروپایی‌ها حوزه‌های مختلفی را مطرح کردند برای همکاری و در ملاقات فردا شب با وزیران خارجه نتیجه کار را بررسی می کنیم. این شروع کار است و با یک جلسه نمی شود کار کرد و زمان کوتاه است. معتقدیم باید شروع قوی داشته باشیم؛ بنابراین یک روند را امروز شروع کردیم تا ببینیم در این فاصله می‌توانیم به دیپلماسی زمان بدهیم یا خیر.

وزیر خارجه کشورمان گفت: در 20 اردیبهشت بنده نامه‌ای نوشتم به خانم موگرینی و یک نامه هم به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشتم که نامه به دبیرکل امروز (دوشنبه) منتشر می‌شود چرا که نامه‌ای در سطح مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل است و به عنوان سند در این سازمان ثبت می‌شود. این نامه‌ها مربوط به تخلفاتی بوده است که از سوی آمریکا در چارچوب برجام اتفاق افتاده است.

گفتنی است ظریف عصر امروز نیز در نشست مشترکی با وزیران خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان و مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت و گو خواهد کرد.

احتمال برگزاری دیدارهای دوجانبه میان برخی از طرفین مذاکره هم وجود دارد.

ظریف با موگرینی دیدار کرد

وزیر امور خارجه دقایقی قبل در بروکسل با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

محور رایزنی ظریف بررسی خروج امریکا از برجام و راهکار های تضمین منافع ایران از برجام پس از خروج امریکا است.

ظریف و موگرینی امشب در جلسه مشترک با وزیران خارجه انگلیس ، فرانسه و آلمان دیدار می کند.

تاکید ظریف بر تضمین بهره‌مندی‌های ایران از برجام

محمد جواد ظریف پس از دیدار با موگرینی گفت: دیدار خوب و سازنده‌ای داشتیم.

  وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: ما برای گفت‌وگوهای امروز (با وزیران خارجه سه کشور) آماده‌ایم و در مسیر درست برای حرکت رو به جلو هستیم تا اطمینان حاصل کنیم منافع همه اعضای باقی مانده برجام به ویژه ایران تامین و تضمین شود.

ایسنا نوشت:وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در این دیدار بر ضرورت اجرای کامل برجام توسط همه طرفهای باقی مانده و بهره مندی ایران از منافع برجام و اینکه این بهره مندی ها تضمین شود تاکید شد.

وی ادامه داد: درباره نحوه اقدام و چگونگی رسیدن به آن تضمین‌ها نیز کار را شروع کردیم. مداکرات کارشناسی در ادامه مذاکرات دیروز ادامه دارد و امشب هم با وزیران خارجه گفت و گو می کنیم. همین طور در طول یکی دو هفته آینده به صورت مشترک در سطح سیاسی و کارشناسی ادامه می دهیم در زمینه روش هایی که می شود منافع ایران و سایر طرف ها را تضمین کرد صحبت می کنیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم یک طرف با خروج غیرقانونی‌اش نمی تواند نفع ببرد از این مساله و سایر اعضا نیز می‌توانند از حضور و باقی ماندن‌شان نیز منفعت ببرند.





در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین