|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۲۱۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
مولاوردی سپس از تهیه لایحه تاسیس نهاد حقوق شهروندی توسط دولت خبر داد و گفت: با جدیت پیگیر این موضوع هستیم تا در صورت تحقق آن، مرکزی برای دادخواهی مردم در حوزه حقوق شهروندی وجود داشته باشد.
  دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی از تهیه لایحه تاسیس نهاد حقوق شهروندی توسط دولت خبر داد.

 شهیندخت مولاوردی ظهر امروز دوشنبه در همایش حقوق شهروندی در تبریز اظهار داشت: در چارچوب قانون مبارزه با فساد، لایحه مبارزه با پولشویی در راستای حفظ حقوق شهروندی به مجلس فرستاده شده است.

وی با بیان اینکه تمام آموزه‌های اصولی از جمله امر به معروف و نهی از منکر و توجه به حقوق انسانی موثر در تحقق حقوق شهروندی هستند، ادامه داد: نظام اداری یک بخش کوچک حقوق شهروندی است و تمام آن را در بر نمی‌گیرد چراکه ما ساختار مشخص برای حقوق شهروندی داریم.

مولاوردی سپس از تهیه لایحه تاسیس نهاد حقوق شهروندی توسط دولت خبر داد و گفت: با جدیت پیگیر این موضوع هستیم تا در صورت تحقق آن، مرکزی برای دادخواهی مردم در حوزه حقوق شهروندی وجود داشته باشد.

وی سپس افزود: در این صورت با تغییر دولت ها آسیبی به این مهم وارد نمی شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی با تاکید بر اینکه تدوین آیین ها و روش های غیرقضائی برای تحقق سریع و آسان تر حقوق شهروندی نیز از دیگر اولویت ها است، ابراز داشت: اگر این طرح اجرایی شود، بسیاری از مشکلات مربوط به دادرسی ها در دستگاه قضائی حل می شود.

مولاوردی با تاکید بر اینکه بانک اطلاعاتی سازمان‌ های مردم نهاد در حال تکمیل است، گفت: دولت با جدیت پیگیر حقوق شهروندی است.

وی همچنین ادامه داد: اقدام به شناسایی ظرفیت‌ها کرده‌ایم و پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌هایی آماده شده تا بر اساس آن با انجمن‌های حقوق شهروندی وارد کار شویم.

وی سپس با اشاره به اینکه تدوین شاخص های کمی و کیفی برای تحقق حقوق شهروندی از مهمترین اقدامات است، گفت: این اقدام با هدف نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی مختلف انجام می شود.

مولاوردی افزود: البته کاهش موازی کاری در ادارات نیز در دست بررسی است.

وی با تاکید بر ضرورت تحقق شعار سال نیز گفت: مردم و مسئولان باید برای تحقق شعار سال و رونق تولید ملی تلاش کنند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین