|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۱۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
با این حال او بابت مشارکت ادعایی در حملات پاریس که جان ۱۳۰ تن را در شش حادثه جداگانه طی حوادث ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ گرفت، در فرانسه دادگاهی خواهد شد. عبدالسلام به فرانسه مسترد شده است.
 صلاح عبدالسلام، آخرین متهم زنده حمله تروریستی ۲۰۱۵ پاریس در دادگاهی جداگانه در بروکسل در پرونده تلاش برای کشتار محکوم شناخته شد و ۲۰ سال حبس گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ بامداد یکی از روزهای ماه نوامبر ۲۰۱۵ یکی از بدترین حملات تروریستی سال‌های اخیر در پاریس به وقوع پیوست و مجموعا ۱۳۰ تن کشته شدند.

در پی این حمله، پلیس مرزی خودروی حامل سه مرد را در مرز بلژیک بازرسی کرد اما مدارک مؤثقی از آنان به دست نیاورد و سپس به آنان اجازه ادامه سفر به بلژیک داده شد. به این ترتیب عبدالسلام تنها مهاجم زنده مانده در این حمله تروریستی، موفق شد که به راه خود ادامه داده و فرار کند.

 به نقل از پایگاه خبری دویچه وله،در دادگاه بروکسل علاوه بر صلاح عبدالسلام اصالتا مراکشی، یکی دیگر از همدستان او به نام "سفیان عیاری" ۲۴ ساله با تابعیت تونسی با اتهامات مشابه به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

دادگاه اعلام کرد "تردیدی وجود ندارد که افراطگرایی آنان امری نهادینه شده است."

دادگاه عبدالسلام در بروکسل در پرونده تیراندازی متقابل با پلیس حین یک حمله تروریستی در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۶ در پایتخت بلژیک مرتبط بود که منجر شد او سه روز بعد در منطقه مولنبیک بروکسل که قطب تروریسم افراطی است، بازداشت شود.

 چند روز پیش از آن عاملان انتحاری در دو حمله جداگانه در بروکسل در ۲۲ مارس همان سال منجر به کشته شدن ۳۲ تن و زخمی شدن صدها تن دیگر شدند. این تبعه فرانسوی ۲۸ ساله که متولد بلژیک است، گمان می‌رود با عوامل بروکسل در ارتباط بوده باشد اما نامش به عنوان مظنون در آن پرونده آورده نشده است.

با این حال او بابت مشارکت ادعایی در حملات پاریس که جان ۱۳۰ تن را در شش حادثه جداگانه طی حوادث ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ گرفت، در فرانسه دادگاهی خواهد شد. عبدالسلام به فرانسه مسترد شده است.

عبدالسلام و عیاری هیچکدام در محکمه امروز دوشنبه بروکسل حضور نداشتند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین