|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
وی از مسافران و گردشگران خواست در نواحی ساحلی تعریف شده و طرح های سالم سازی شنا کنند تا شاهد حوادث مرگبار نباشیم.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان گفت: در تعطیلات عید فطر امسال، پنج نفر در سواحل استان و در خارج از طرح های سالم سازی دریا غرق شده اند.

ˈیونس رنجکشˈ اظهار کرد: چهار نفر در سواحل شهرستان انزلی و یک نفر در سواحل رضوانشهر غرق شده اند.

وی ادامه داد: در دو روز اخیر نیز 140 نفر که در آب های خزر گرفتار شده بودند، با کمک نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان نجات یافتند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان افزود: از آغاز بازگشایی طرح های سالم سازی در نیمه خردادماه گذشته تاکنون، بالغ بر 470 نفر در سواحل استان نجات یافته اند.

رنجکش با یادآوری اینکه از نیمه خردادماه امسال تا روز گذشته 11 نفر در سواحل استان غرق شده اند، گفت: در مدت مشابه سال قبل، 32 نفر غرق شده بودند.

وی تصریح کرد: مجموع غرق شدگان در تعطیلات تابستان سال جاری، در خارج از طرح های سالم سازی شنا کرده اند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان یکی دیگر از دلایل غرق شدن این افراد را بی توجهی به هشدارها و ناآشنایی به فنون شنا عنوان کرد.

وی از مسافران و گردشگران خواست در نواحی ساحلی تعریف شده و طرح های سالم سازی شنا کنند تا شاهد حوادث مرگبار نباشیم.

رنجکش کاهش چشمگیر غرق شدگان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را به سبب تدبیر مسوولان پیش از بازگشایی طرح های سالم سازی، استفاده بهینه از امکانات و برنامه ریزی درست و اصولی برای بهره مندی از موهبت دریا عنوان کرد.

وی نداشتن برنامه های مناسب در حوزه اجتماعی و فرهنگی برای گردشگران و استفاده کنندگان از سواحل را موجب افزایش آسیب های وارده و تولید ناهنجاری های بیشتر در جامعه دانست و افزود: یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید برای افزایش نشاط اجتماعی در جامعه، استفاده صحیح از موهبت دریاست.

رنجکش هدف از اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و طرح های دریا را بهره گیری از فرصت های دریا برای تولید نشاط اجتماعی در سطح ملی ذکر کرد.

32 طرح سالمسازی دریا با 64 شناگاه خواهران و برادران در طرح های سالم سازی گیلان وجود دارد و حدود 600 ناجی غریق و همیار منجی در مناطق خطرآفرین و طرح های سالم سازی استان در کنار سایر عوامل مشغول فعالیت هستند.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، 300 کیلومتر نوار ساحلی دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین