|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۱۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
پاریس اعلام کرد که بازپس‌گیری نشان لژیون‌دونور از رئیس‌جمهور فرانسه را پیگیری می‌کند.
 پاریس اعلام کرد که بازپس‌گیری نشان لژیون‌دونور از رئیس‌جمهور فرانسه را پیگیری می‌کند.

به گزارش فارس، فرانسه پس از اینکه در اقدام نظامی علیه سوریه شرکت کرده است، قصد دارد تا نشان لژیون‌دونور که به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه داده بود را از وی پس بگیرد.



بنابر گزارش میدل‌ایست‌آی، کاخ‌الیزه با تائید این خبر اعلام کرد که روند قانونی برای بازپس گرفتن این  نشان در حال پیگیری است. این نشان را «ژاک شیراک» رئیس‌جمهور اسبق فرانسه در سال 2001، کمی پس از درگذشت «حافظ اسد» و به قدرت رسیدن «بشار اسد»به وی داده بود.

فقط رئیس‌جمهور فرانسه که بر طبق سنت عالی‌ترین مقام این کشور محسوب می‌شود می‌تواند درباره باز پس گرفتن این نشان از افراد غیر فرانسوی تصمیم‌گیری کند.

شنبه 14 آوریل (25 فروردین) آمریکا، فرانسه و انگلیس حملاتی را به شماری از اهداف در سوریه به بهانه حمله شیمیایی منتسب به دولت  اسد به حومه «دوما» در دمشق انجام دادند.

بنا به گفته وزارت دفاع روسیه، این سه کشور، حدود 100 موشک کروز و هوا به زمین شلیک کردند که دفاع هوایی روسیه، اکثر این موشک‌ها را منهدم کرد.این حمله همان روزی رخ داد که سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی قصد داشت تحقیقاتی را درباره این حمله شیمیایی که غرب مدعی است، دمشق انجام داده است، آغاز کند.

دولت سوریه تمامی این اتهامات را رد کرده و تصریح کرده است که حمله موشکی ائتلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه، «تهاجم وحشیانه» بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین