|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۲
کد خبر: ۲۱۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کاخ سفید صبح دوشنبه بدون حمایت از اظهارات هیلی اعلام کرد، دولت "در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه روسیه است و تصمیمی در آینده‌ نزدیک اتخاذ خواهد شد."
 طبق گزارش‌ها، دونالد ترامپ اجرای طرح تحریم‌های مازاد علیه روسیه را که قرار بود به بهانه "ایفای نقش مسکو" در حمله شیمیایی ادعایی در سوریه اعمال شود، به دلیل اینکه هنوز آمادگی ندارد متوقف کرده است.

 روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، دونالد ترامپ یکشنبه با مشاوران امنیت ملی آمریکا به بحث و رایزنی پرداخت و این پس از آن بود که نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در برنامه سی‌بی‌اس گفت تحریم‌های مازاد به‌زودی اعمال می‌شود.

به گزارش پست، در حالی که تحریم‌های جدیدی در دست بررسی است، رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز دستور اجرای آنها را صادر نکرده است. بلکه کاخ سفید در حالت "توقف" است و ترامپ تنها در صورتی تحریم‌های جدیدی علیه روسیه صادر می‌کند که مسکو در یک حادثه دیگر نقش داشته باشد و با آن، منافع آمریکا را تهدید کند.

کاخ سفید صبح دوشنبه بدون حمایت از اظهارات هیلی اعلام کرد، دولت "در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه روسیه است و تصمیمی در آینده‌ نزدیک اتخاذ خواهد شد."

هیلی در برنامه "رو در رو با ملت" گفت استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا دوشنبه تحریم‌های جدید ضد روسیه را اعلام می‌کند. او گفت تحریم‌های مذکور هر شرکت‌ مرتبط با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و استفاده از تسلیحات شیمیایی را هدف قرار می‌دهد.

بحث‌های داخلی در مورد تحریم‌های جدید علیه روسیه در شرایطی رخ می‌دهد که ترامپ هنوز وزیر خارجه دائم ندارد و جان بولتون، مشاور امنیت ملی جدید او به تازگی در این سمت مشغول به کار شده است. این تحریم‌ها به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما، واقع در نزدیکی دمشق است که سوریه و روسیه هرگونه مشارکت در آن را رد کرده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین