|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۱۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: سال ۹۷ را به عنوان «سال افتتاح بخش عمده‌ای از پروژه‌های» خود قرار داده‌ایم. سال ۹۷ به نوعی جشنواره افتتاحیه عتبات عالیات را خواهیم داشت که می‌توان به صحن حضرت زهرا (س)، توسعه حرم امامین الجوادین (ع)، تعویض گنبد امام حسین (ع)، ضریح امامین الجوادین (ع) و ساخت درهای طلا و نقره حرم امامین الجوادین (ع) اشاره کرد.
 رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: سال ۹۷ را به عنوان «سال افتتاح بخش عمده‌ای از پروژه‌های» خود قرار داده‌ایم. سال ۹۷ به نوعی جشنواره افتتاحیه عتبات عالیات را خواهیم داشت که می‌توان به صحن حضرت زهرا (س)، توسعه حرم امامین الجوادین (ع)، تعویض گنبد امام حسین (ع)، ضریح امامین الجوادین (ع) و ساخت درهای طلا و نقره حرم امامین الجوادین (ع) اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، حسن پلارک دوشنبه ( ۲۷ فرودین) در نشست خبری برنامه‌های سال (حمایت از کالای ایرانی و پروژه‌های آماده افتتاح) با اشاره به اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در اربعین ۹۶ اظهار کرد: استقبال و پذیرایی کردن از زایران اربعین حسینی توفیقی می‌خواهد که هر سازمانی در خدمت رسانی به زایران به آن نایل نمی‌شود.


وی ادامه داد: برای هر شیعه و مسلمانی خدمت کردن به زایران سیدالشهدا (ع) یک افتخار است. ما نیز در کشور خود همه ساله شاهد هستیم شهرداری تهران به صورت خودجوش در این مراسم حضور پیدا کرده و مدیریت کار را در دست می‌گیرد اما امسال با تغییر مدیریت شهری شاهد بودیم با وجود اعتقاد فردی اما اعتقاد سازمانی به حضور و خدمت در مراسم اربعین وجود نداشت.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد: در رابطه با این موضوع مدیران شهری ابهاماتی را داشتند که خوشبختانه بخشی از آن مرتفع شد اما با این وجود زایران اربعین ۹۶ گلایه‌های بسیاری از کیفیت خدمات شهرداری داشتند که این موضوع نیز درست بود.


پلارک یادآور شد: ما برای سال ۹۷ چندین پروژه مهم را آماده افتتاح خواهیم داشت. ابتدا پروژه صحن حضرت زهرا (س) در آستان نجف اشرف را خواهیم داشت. این پروژه با بهترین معماری ایرانی اسلامی در حال انجام شدن است و تمامی مصالح ما درجه یک و از بین بهترین منابع طبیعی انتخاب شده است.


وی افزود: البته در رابطه با صحن حضرت زهرا (س) تنها در یک بخش جزیی آن هم در بخش تاسیسات که به دلیل دمای ۵۰ درجه شهر عراق است از لوازم خارجی بهره برده‌ایم ولی خوشبختانه در این پروژه در مرحله رفع اشکالات جزئی هستیم.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به طرح توسعه حرم امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: در توسعه حرم امام حسین (ع) می‌خواهیم حریم خیمه گاه را به عنوان عقیله بنی هاشم نامگذاری کنیم که یک چهارم توسعه حرم امام حسین (ع) را شامل می‌شود که بر اساس آمار شاهد ۱۲ برابری توسعه این بخش خواهیم بود.


پلارک ادامه داد : در صحن عقیله بنی هاشم به لحاظ پیچیدگی و بالا بودن سطح آب از تکنولوژی سد بهره گرفته شده است. ما در حال حاضر نوار آب بند را انجام داده و خاکریزی را در این بخش به پایان رسانده‌ایم و قصد داریم این پروژه را به مرحله‌ای برسانیم که زایران اربعین به جای حضور در چادرها در بخش غیرزیارتی این مجموعه مستقر شوند.  


وی در خصوص پروژه دیگر ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال ۹۷ گفت: پروژه سوم ما برای سال جدید مربوط به حرمین امامین الجوادین (ع) است. عملیات اجرایی ما از دو سال گذشته آغاز شده که خوشبختانه دو شبستان با عنوان باب القریش و باب المراد به آن اضافه کرده‌ایم. تقریبا شش هزار مترمربع به فضای حرم اضافه شده و این پروژه نیز در مراحل پایانی و افتتاح است.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به پروژه صحن امام رضا (ع) در سامرا نیز تصریح کرد: پروژه صحن امام رضا (ع) کلید خورده و در حال انجام است اما این پروژه تا حدود پنج سال بعد به طول خواهد انجامید.


پلارک بیان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های ما مربوط به سامرا است. متاسفانه در طول سال‌های گذشته با توجه به برخی از محدودیت‌ها و شرایط ما در طول روز شاهد کمتر از ۱۵۰ زایر در سامرا بودیم که بعضا این میزان شب‌ها نیز به یک سوم تبدیل می‌شد اما امروز با توجه به لطف خداوند و اهل بیت (ع) و همچنین توجه شیعیان به این بیت مقدس ما شاهد حضور پرشور زایران در سامرا هستیم، از این رو مراحل تکمیل حرم انجام شده است و طراحی‌های مربوط به حرم و ضریح نیز طبق توافقات عراقی‌ها در حال انجام است.


وی با بیان اینکه سال ۹۷ را به عنوان «سال افتتاح بخش عمده‌ای از پروژه‌های» خود قرار داده‌ایم، عنوان کرد: ما در سال ۹۷ به نوعی جشنواره افتتاحیه عتبات عالیات را خواهیم داشت که می‌توان به صحن حضرت زهرا (س)، توسعه حرم امامین الجوادین (ع)، تعویض گنبد امام حسین (ع)، ضریح امامین الجوادین (ع) و ساخت درهای طلا و نقره حرم امامین الجوادین (ع) اشاره کرد.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: امسال برای ما سال خوبی خواهد بود و ما تا حدی که به مردم قول داده بودیم برای آنها امانتدار خوبی بوده و سعی کردیم نذورات آنها را در جای خود خرج کنیم، ضمنا نهایت صرفه جویی در هزینه‌ها را در نظر داشته و از پیمانکارهایی که با ما همکاری کرده‌اند درخواست کرده‌ایم هرگونه همکاری با ما بدون دریافت سود و تنها پرداخت هزینه‌ها باشد.

پلارک ادامه داد: نوع صرفه‌جویی و در عین حال ساخت باکیفیت عتبات عالیات را بازدید همگان گواه می‌دهد، برای نمونه افراد باتجربه و متخصص همانند اعضای کمیسیون عمران مجلس که در چندین وهله از ساخت و بازسازی عتبات بازدید کرده‌اند از نوع هزینه و کیفیت ساخت شگفت‌زده شده‌اند. همچنین ما بر روی موضوع حسابرسی نظارت خوبی داشته و حسابرسی ما تا به امروز مقبول بوده و هیچ چیز مشکوکی را نداشته‌ایم.


وی در خصوص چگونگی جمع‌آوری نذورات نیز گفت: ما در استان‌ها و شهرستان‌ها نمایندگان خود را داریم که به روش‌های خاص موضوع جمع‌آوری نذورات دارند اما مردم ما می‌توانند با شماره‌گیری کد ستاره ۷۸۰ ستاره ۱۱۰ مربع کمک‌های خود را پرداخت کنند یا در طرح خشت‌های طلایی شرکت کنند، خشت‌های طلایی در سایت بازسازی عتبات عالیات مندرج شده است که هر فرد می‌تواند حتی به جای پرداخت صدقه روزانه خود در این طرح مبلغی را پرداخت کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین