|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۰۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
کارآفرین معروف و رئیس شرکت‌های تسلا موتورز و اسپیس‌ایکس گفته که در فرایند تولید تسلا مدل۳، استفاده از روبات‌ها موجب ایجاد اختلال در عملکرد شرکت شده است. به عقیده او، انسان‌ها عملکرد بهتری دارند و دست‌کم گرفته‌شده‌اند.
 کارآفرین معروف و رئیس شرکت‌های تسلا موتورز و اسپیس‌ایکس گفته که در فرایند تولید تسلا مدل۳، استفاده از روبات‌ها موجب ایجاد اختلال در عملکرد شرکت شده است. به عقیده او، انسان‌ها عملکرد بهتری دارند و دست‌کم گرفته‌شده‌اند.

بسیاری از ما نگران از دست دادن کار خودمان به روبات‌ها هستیم. این ترس آینده‌محور، چیزی است که بسیاری از محافل علمی جهان به آن پرداخته‌اند و به نظر می‌رسد که این دیدگاه وجود دارد که روبات‌ها عملکرد بهتری نسبت به انسان‌ها دارند.

بااین‌حال، رییس تسلا نظر متفاوتی دارد و معتقد است که انسان‌ها دست‌کم گرفته‌ شده‌اند. او به‌تازگی در یکی از توییت‌های خود نوشته است: «بله! استفاده زیاد از خودکارسازی یک اشتباه است، به‌صورت دقیق‌تر، این اشتباه من بوده و انسان‌ها دست‌کم گرفته شده‌اند.»

ماسک در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرده بود که شب‌های زیادی را داخل کارخانه تسلا موتورز و خط تولید «تسلا مدل ۳» سپری کرده است تا بتواند راهکار بهینه‌ای برای بهبود فرایند تولید ابداع کند. او به این نتیجه رسیده که در مقایسه با قبل، باید از نیروی انسانی بیشتری استفاده کند تا بتواند سرعت و دقت عملکرد تولید را افزایش دهد.

وقتی‌که از ماسک سؤال شد که آیا استفاده از روبات‌ها در مقایسه با انسان‌ها سرعت کار را کاهش می‌دهد، پاسخ او مثبت بود. ماسک اعلام کرد که در ابتدا فکر می‌کرد که می‌تواند با استفاده از خودکارسازی، کارکرد خود را بهبود بدهد ولی در عمل به او ثابت شد که این موضوع درست نیست.

حال ماسک اعتراف کرده است که انسان‌ها را دست‌کم گرفته بوده و حضور تعدادی انسان که روی کیفیت و عملکرد دستگاه‌های روباتیک نظارت کنند، می‌تواند عملکرد روبات‌ها را نیز به‌شدت بهبود بخشد. او درباره بهبود عملکرد روبات‌ها به‌واسطه نظارت انسانی گفت: «بله آن‌ها این کار را می‌کردند و کیفیت را بهتر می‌کردند؛ این موضوع دیوانه‌وار به نظر می‌رسد. شبکه‌های پیچیده‌ای در اختیار داشتیم که درست‌کار نمی‌کردند و ما از شر همه آن‌ها خلاص شدیم.»

حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا دیگر شرکت‌ها نیز با نظرات ماسک موافقند یا این‌که او مطابق معمول برخلاف جهت جریان معمول، شنا می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین