|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۰۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
روزنامه هرالد از کره جنوبی نیز ضمن بازتاب گسترده اظهارات رهبر انقلاب اسلامی ایران آورده است: آمریکایی ها هرگز از چنین حمله ای منتفع نخواهند شد.
سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه در راس اخبار رسانه های ژاپن و کره جنوبی قرار گرفت.

 خبرگزاری کیودو ژاپن نوشت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را دارای نتایج بسیار مخربی بر کل منطقه دانسته است.
آمریکا، انگلیس و فرانسه در روزهای گذشته مدعی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده و به این همین بهانه، سحرگاه دیروز به مناطقی از دمشق و حمص حمله موشکی کردند.

گزارش خبرگزاری کیودو ژاپن می افزاید رهبر ایران به این کشورها در خصوص پیامدهای این 'حمله جنایتکارانه' هشدار داده و آن را 'یک جنایت' توصیف کرده است که علیه 'یک کشور دارای حق حاکمیت و مردم سوریه' صورت گرفته است.

شبکه خبری 'ان اچ کی' ژاپن نیز گزارش کرد مقام های ایران از جمله رییس جمهوری، وزیر خارجه و فرمانده سپاه پاسداران، حمله آمریکا و متحدانش به سوریه را بشدت محکوم کرده اند.

گزارش می افزاید هشدار ایران به این کشورها در این راستاست که این حمله 'بدون مجوز شورای امنیت و با زیر پا گذاشتن حق حاکمیت سوریه'، می تواند عواقب وخیمی برای منطقه داشته باشد.
رسانه های ژاپنی در گزارش های خود آورده اند از دیدگاه ایران این حمله 'نقض مقررات بین المللی و حاکمیت سوریه' است و آمریکا مسئول پیامدهای آن است.

روزنامه هرالد از کره جنوبی نیز ضمن بازتاب گسترده اظهارات رهبر انقلاب اسلامی ایران آورده است: آمریکایی ها هرگز از چنین حمله ای منتفع نخواهند شد.

این نشریه می نویسد ایران هشدار داده است آمریکا و متحدانش باید منتظر پیامدهای مخرب این حمله باشند و آنها مسئول هر حادثه ای هستند که در این منطقه رخ دهد.

بنا به گزارش رسانه های کره جنوبی و ژاپن، دولت سوریه نیز این حمله را محکوم کرده و حمله شیمشیایی ساختگی به دوما را بهانه ای برای این اقدام نظامی تجاوزکارانه این سه کشور دانسته است.ش
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین