|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
در آخرین روزهای ماه رحمت و مغفرت، خانواده نیکوکار یاسوجی دیه فرزند خود را برای ساخت مدرسه اختصاص دادند.

به گزارش ایسنا، در اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه آقای آلاقلی ولی‌زاده از اهالی منطقه نجف‌آباد یاسوج دیه فرزند خود را که در حادثه رانندگی جان سپرده بود به امر مقدس مدرسه‌سازی اختصاص داد.

مرحوم منصور ولی‌زاده در سال 89 درجاده "شیراز-یاسوج" در حادثه رانندگی جان سپرد و پس از مراحل قانونی، خانواده به مرحله دریافت دیه رسیدند که بخشی از آن را راننده مقابل و بخشی توسط بیمه پرداخت شد.

در اقدامی خداپسندانه خانواده نیک‌اندیش ولی‌زاده سهمیه راننده مقابل را بخشیدند و 500 میلیون ریال که دریافت کرده بودند به برکت ماه مغفرت و رحمت و در آستانه عید سعید فطر به امر مقدس مدرسه‌سازی در مناطق محروم کهگیلویه وبویراحمد اختصاص دادند.

ولی‌زاده پدر مرحوم منصور ولی‌زاده گفت: برای رضای خدا و بندگان او این عمل خیر را انجام دادند و دانش‌آموزان فرزندانم محسوب می‌شوند.

همچنین فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به همراه مسئولان آموزش وپرورش و نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان با این خانواده دیدار کردند، گفت: عملی کردن این نیت خیراندیش خود آرام‌بخش این مصیبت است.

وی افزود: در مرحله دوم این اقدام پیام‌های ارزشمند فرهنگی دارد که مستلزم فرهنگسازی است.

همچنین هادی زارع پور، مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این امر خیر از سوی خانواده نیکوکار ولی‌زاده علاوه بر باقیات و صالحات اخروی کمک به هم‌نوعان در ماه مهمانی خداست.

وی اظهارکرد: این خانواده خیراندیش با این اقدام خود در امر تحصیل تعداد زیادی از فرزندان این استان مشارکت می‌کنند.

شاهرضا دیودیده، مدیرکل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هدیه این خانواده نیکوکار صرف ساخت مدرسه در مناطق کمتر توسعه یافته استان می‌شود.

وی بیان کرد: این سنت حسنه مستلزم فرهنگسازی است.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مسئولان آموزش وپرورش استان و نوسازی ومدارس همچنین با خانواده مرحوم امیرحسین فرتاش که دیه فرزند خود را صرف ساخت یک مدرسه در روستای کره شهرستان دنا کرده‌اند دیدار کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین