|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۰۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فردی که در مواجهه با قوانین تصویبی مجلس که مورد تایید شورای نگهبان نیز قرار گرفته بود، روحیه استکباری داشت و می‌گفت که اگر قوانین مجلس را قبول نداشته باشم، اجرا نخواهم کرد، نباید به خود اجازه دهد که درباره کلماتی چون قانون و آزادی بیان صحبت کند.
 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اتهامات بقایی و مشایی عمدتا مالی است گفت: احمدی‌نژادی که مصوبه مجلس را قبول نداشت نباید از آزادی بیان سخن بگوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛  احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به ادعایی که در بحث نبود آزادی بیان در کشور پس از سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب از سوی عده‌ای مطرح شده، گفت: در بحث آزادی بیان در مجموع اینگونه نیست که ما آزادی بیان در کشور نداشته باشیم، اگرچه شاهد برخی رفتارهای سلیقه‌ای از سوی دستگاه‌های مختلف در بحث پیاده سازی آزادی بیان هستیم ولی در عین حال باید میان تحرکات قانون شکنانه با آزادی بیان تفاوت قائل شد.

به نوشته تسنیم؛ وی افزود:‌ همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خودشان اشاره کردند، نظام اسلامی تاکنون هیچ شخصی را صرفا به دلیل اختلاف نظر با حکومت تحت تعقیب قرار نداده است.

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، استراتژی برخی دستگاه‌ها این است که بعضی وقت‌ها جهت استفاده ابزاری از واژه آزادی، تعبیر آزادی بیان را با مضامینی خلاف واقع ارائه کرده و اینگونه وانمود کنند که تفسیر آنها، مصداق واقعی آزادی بیان است.

توکلی خاطر نشان کرد‌: البته پیاده شدن برخی رویکردهای سلیقه‌ای در بحث آزادی بیان باعث شده تا عده‌ای با سخت‌گیری‌هایی رو به رو شوند از سویی شاهد این مساله هم هستیم که برای برخی افراد در نقد سیاست‌های دولت، سخنی بیان کرده‌اند، بعضا محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

رئیس دیدبان شفافیت و عدالت با اشاره به برخی مصداق‌های آزادی بیان در کشور گفت:‌ اگر بخواهیم مثالی برای پیاده سازی آزادی بیان در کشور بیاوریم، می‌توانیم به مجله‌های هفتگی و ماهانه رسانه‌های اصلاح طلب اشاره کنیم که پر است از تحلیل‌هایی در دفاع از لیبرالیسم و علیه نظام و علی رغم اینکه این رسانه‌ها بعضا ریشه نظام را هدف قرار می‌دهند، هیچ نهادی با ‌آنها برخورد نمی‌کند.

توکلی در واکنش به نامه اخیر احمدی نژاد به رهبر انقلاب و ادعای اینکه دستگیری بقایی و مشایی تنها به دلیل انتقادات این دو از عملکرد قوه قضاییه بوده نه اتهامات مالی آنها گفت:‌ امیر المومنین می‌فرمایند: «کلمة الحق یراد به الباطل» یعنی کلمه حقی که از آن نتیجه باطل می‌گیرند بنابراین آن شخصی که باید از اینگونه حرفها بزند قطعا ایشان نیست چراکه آقای احمدی نژاد به مدت 8 سال تصدی تمامی امور اجرایی کشور را در دست داشت و متاسفانه بعضا لطماتی را به نظام وارد کرد که آثار آن همچنان باقی است.

وی افزود:‌ فردی که در مواجهه با قوانین تصویبی مجلس که مورد تایید شورای نگهبان نیز قرار گرفته بود، روحیه استکباری داشت و می‌گفت که اگر قوانین مجلس را قبول نداشته باشم، اجرا نخواهم کرد، نباید به خود اجازه دهد که درباره کلماتی چون قانون و آزادی بیان صحبت کند.

رئیس دیدبان شفافیت و عدالت همچنین با اشاره به علت بازداشت حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی در هفته‌های اخیر گفت: این دو،‌ جرایمی را مرتکب شده‌اند عمدتاٌ مالی بوده و به آزادی بیان هیچ ارتباطی ندارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین