|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰
کد خبر: ۲۰۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه بازار داخلی نباید به راحتی در اختیار دنیا قرار گیرد، گفت: توهین به ملت ایران است که شرکتی در یکی از کشورهای همسایه دفتر نمایندگی بزند و در ایران کالای خود را به فروش برساند.
 معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه بازار داخلی نباید به راحتی در اختیار دنیا قرار گیرد، گفت: توهین به ملت ایران است که شرکتی در یکی از کشورهای همسایه دفتر نمایندگی بزند و در ایران کالای خود را به فروش برساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛ اسحاق جهانگیری ظهر امروز در آئین رونمائی از نخستین خودرو تولیدی هیوندای اکسنت شرکت کرمان‌موتور در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم اظهار داشت: عید نوروز را به همه ایرانیان در سراسر جهان تبریک گفته و امیدوارم سالی پر از موفقیت برای همه باشد.

وی با بیان اینکه هر سال عادتم این است که خدمت مادرم برسم و برای همین به کرمان می‌آیم، بیان کرد: اصل سفرم به کرمان یک سفر غیرکاری و دیدار نوروزی بوده است. امروز به بم آمدم و یکی از خاطره‌‌انگیزترین شهرهای ایران برای من بم است و نخستین مسئولیت خود را از این منطقه آغاز کردم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امیدوارم بتوانیم گرد و غبار محرومیت را از شرق استان کرمان برطرف کنیم، خاطرنشان کرد: زلزله بم یکی از تلخ‌ترین حوادث بود و چندین هزار نفر از هموطنان ما در این حادثه جان خود را از دست دادند. به‌همت مسئولان و جوانان این منطقه، بم دوباره ایستاده و راه توسعه خود را ادامه می‌دهد البته نواقصی هم وجود دارد که برای رفع آن‌ها پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر منطقه یک استعدادی دارد و خرمای مضافتی بم یک ظرفیت مهم برای این منطقه است، تصریح کرد: این محصول کشاورزی، صادرات آن ارزش افزوده خوبی برای کشور دارد. کشاورزان خرما مشکلاتی دارند؛ این محصول کشاورزی، محصولی است که دیر به ثمر می‌رسد و هنوز بازار صادراتی خود را به خوبی پیدا نکرده و از وزیر کشاورزی و وزیر صنعت می‌خواهم که در این زمینه ورود و پیگیری جدی داشته باشند.

جهانگیری با اشاره به اینکه شعار سال توسط مقام معظم رهبری "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری شده و این یک واقعیت است، تصریح کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند توسعه پیدا کند به‌جز آن‌که به تولیدکنندگان و کارگران و سرمایه‌گذاران خود احترام بگذارد. مدیری که مدیریت می‌کند باید مورد احترام قرار گیرد و کارگری هم که زحمت می‌کشد مورد احترام است. محصول و تولید ایرانی وقتی موفق و دارای اعتبار است که کاری کنیم محصول ایرانی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ کشور باید به سمتی برود که مردم کالای داخلی را با عشق و علاقه مصرف کنند، گفت: متاسفانه داشتن محصول خارجی یک پرستیژ شده و اشتباه است.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه بعضی از مردم فکر می‌کنند اگر کالای خارجی نخرند چیزی کم دارند، بیان کرد: رسانه‌ها و تریبون‌داران به‌جای محکوم‌کردن عده‌ای، در راستای تغییر فرهنگ مردم برای استفاده از کالای داخلی اقدام کنند. در ژاپن مردم این کشور پشت تولیدکنندگان خود ایستادند؛ البته در این مسیر تولیدکننده هم باید متعهد شود که کیفیت کالای خود را بالا ببرد و بهای تولید را کاهش دهد.

جهانگیری با بیان اینکه نباید با تولید کالای بی‌کیفیت به مردم خودمان جفا کنیم، افزود: باید بازار رقابتی ایجاد کنیم و رقبا با رقابت به دنبال کیفیت بروند. یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی نیز رقابت است؛ تولیدکنندگان انتظار مبارزه با قاچاق کالا را دارند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال گذشته در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این نتیجه رسیدیم که چند کالا بیس اصلی قاچاق هستند و روی آن‌ها تمرکز کردیم، گفت: تولیدکننده داخلی باید از قاچاق کالا ایمن و واردات کالا نیز مدیریت شود.

وی با تاکید بر اینکه بازار داخلی نباید به راحتی در اختیار دنیا قرار گیرد و باید از بازار خودمان حفاظت و حراست کنیم، افزود: به طرف‌های خارجی که می‌خواهند با ایران کار ‌کنند باید با شرکای داخلی خود در ایران سرمایه‌گذاری و مشارکت کنند و تولید مشترک باید به بازار جهانی صادر شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه ایران یک کشور بزرگ در منطقه است و جمعیت جوان خوبی داریم، بیان کرد: به‌طور طبیعی برای هر کشور دنیا جذاب هستیم و باید خودمان را مهم بدانیم و از موضع یک کشور بزرگ و مهم با دنیا حرف بزنیم.

وی با بیان اینکه کالای خارجی نیز باید خدمات پس از فروش داشته باشد و در صورت مشکل کالا کسی باشد آن را حل کند و نمایندگی در ایران داشته باشد‌، گفت: توهین به ملت ایران است که شرکتی در یکی از کشورهای همسایه دفتر نمایندگی بزند و در ایران کالای خود را به فروش برساند با این مسئله برخورد می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه سال گذشته تشویق صادراتی گذاشتیم، تصریح کرد: از صادرات کالای ایرانی حمایت می‌کنیم و مردم هم از کالای ایرانی صادراتی حمایت کرده و از آن کالا بیشتر خرید کنند.

وی با بیان اینکه در ستاد اقتصاد مقاومتی این سیاست‌ها را پیگیری خواهیم کرد، افزود: جای تاسف دارد که بخشی از نهادهای دولتی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد مزاحمت کنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه انصاف باید داشته باشیم بیان کرد: در حال حاضر برای حدود 10 هزار نفر در کارخانجات خودروسازی بم اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه پشتوانه ایران، یک ملت متمدن است و نباید به کسانی که کار می‌کنند بخل ورزید، تصریح کرد: احمقانه‌ترین روش است که آمریکا بخواهد ملت ایران را تهدید کند و ترامپ هیچ تهدیدی در مقابل عظمت ملت ایران نیست.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه از ده‌ها خطر و تهدید بزرگ عبور کردیم، افزود: باید با ملت ایران با ادب و احترام و منطق سخن گفته شود و اگر غیر از این باشد خودشان ضرر می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا بدعهدی کند و پشت‌پا به توافقات بزند دنیا خواهد فهمید که به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد، بیان کرد: ما علاقه‌مند هستیم که با دنیا تعامل داشته باشیم و نشان دادیم که اهل منطق و کار کردن هستیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین