|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۰۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶
یونکر گفت: در انتظار اعلام تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درباره جدا شدن اتحادیه اروپا از تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم هستیم و همچنین آماده ایم تا در صورت جدا نشدن اتحادیه اروپا، مطابق مقررات سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا اقدام کنیم.
 فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: نشست امروز شورای اروپا یک پیام نیرومند درباره موضع اتحادیه اروپا در خصوص مساله تجارت ارسال خواهد کرد . موضع ما دفاع از تجارت و آزاد عادلانه و عدم پذیرش حمایت گرایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛  وی افزود: اتحادیه اروپا یک نقطه مرجع در تجارت جهانی است و ما تقریبا توافق های تجاری با ژاپن و سنگاپور را نهایی کرده ایم و امیدواریم بزودی توافق های تجاری با مکزیک و 'مرکوسور' را نیز نهایی کنیم. این رویکرد ما است و به اعتقاد ما تجارت آزاد و عادلانه برای اقتصاد و برای روابط جهانی خوب است و از نشست امروز شورای اروپا پیام روشنی در این مسیر صادر خواهد شد.

 روز گذشته (چهارشنبه) نیز 'دونالد توسک' رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت که صادرات اروپا تهدیدی امنیتی علیه آمریکا نیست. توسک درخصوص رئوس مباحث نشست دو روزه سران کشورهای اتحادیه اروپا که پنجشنبه و جمعه در بروکسل برگزار می شود افزود: کمیسیون اروپا - شاخه اجرایی اتحادیه اروپا - با حمایت ما تلاش می کند تا از این مساله اطمینان یابد که اتحادیه اروپا از تعرفه های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم مستثنی خواهد شد.

وی افزود: ما به عنوان دوستان و شریکان نزدیک آمریکا ، موضع خودمان برای مستثنی شدن (از تعرفه های وارداتی آمریکا) را مطرح می کنیم و به گفت وگو با آمریکایی ها ادامه خواهیم داد.

درهمین حال رهبران اروپایی درباره نحوه پاسخ به رویکرد کلی رئیس جمهوری آمریکا به تجارت جهانی که می تواند مشاغل را در سراسر جهان به خطر اندازد ، بحث خواهند کرد. پیش از این نیز 'سیسیلیا مالمشتروم' کمیسیونر تجارت اتحادیه اروپا شنبه هفته گذشته در دیدار با نماینده تجاری آمریکا در بروکسل، ضمن ابراز نگرانی از افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به این کشور، خواستار مستثنی شدن محصولات اروپا از افزایش تعرفه های پیشنهادی رئیس جمهوری آمریکا شده بود.

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه شورای اروپا ، روز اول نشست سران اروپا در بروکسل در روز پنجشنبه بر موضوع های اقتصادی و تجاری متمرکز خواهد بود و علاوه بر مساله تعرفه های وارداتی آمریکا ، موضوع راهبرد بازار مشترک و راهبرد بازار مشترک دیجیتال، مالیات به خصوص در اقتصاد دیجیتال و توصیه های مربوط به سیاست اقتصادی منطقه یورو را نیز مورد بررسی قرار می دهند.

رهبران اروپایی همچنین تحولات اخیر در روابط با ترکیه را بررسی و مقدمات اجلاس آتی اتحادیه اروپا - غرب بالکان که قرار است روز 17 مه (27 اردیبهشت) در صوفیه برگزار شود را فراهم می سازند. همچنین در ارتباط با تنش های اخیر در روابط انگلستان با روسیه ، انتظار می رود که سران اروپایی در اقدامی مشابه وزیران خارجه اروپایی در روز دوشنبه ، با صدور بیانیه ای حمله به 'سرگئی اسکریپال' جاسوس سابق و دخترش با مواد شیمیایی در 'سالزبوری' انگلستان را محکوم کنند. رهبران کشورهای اتحادیه اروپا روز جمعه نیز در قالب EU27 (بدون حضور نخست وزیر انگلیس) درباره آخرین وضعیت مذاکرات 'برگزیت' و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بحث خواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین