|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۰۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
"اقدامات مجرمانه‌ این مرد و همدست او شامل تلاش‌های مسلحانه و توطئه علیه قانون اساسی ماست." این بیانیه دلیلی در اثبات این ادعا نداشت. وزارت اطلاع رسانی ونزوئلا هم پاسخ ارائه نکرد.
 نیروهای امنیتی ونزوئلا وزیر کشور سابق را به اتهام تلاش برای بی‌ ثبات کردن دولت چپگرای نیکولاس مادورو بازداشت کردند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، بازداشت میگوئل رودریگز، وزیر کشور سابق ونزوئلا که از مخالفان دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلاست در حالی انجام شد که یک گروه حقوق بشری پیشتر از بازداشت ۹ افسر ارتش به اتهام خیانت و شورش خبر داد. همزمان اعتراضات در بخش‌هایی از ارتش بابت کمبود مواد غذایی و تورم نجومی بالا گرفته است.

دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد: "اقدامات مجرمانه‌ این مرد و همدست او شامل تلاش‌های مسلحانه و توطئه علیه قانون اساسی ماست." این بیانیه دلیلی در اثبات این ادعا نداشت. وزارت اطلاع رسانی ونزوئلا هم پاسخ ارائه نکرد.

به گفته شاهدان رودریگز حین یک مراسم در هتلی در کاراکاس بازداشت شد. ویدویویی که از این حادثه منتشر شده، نشان می‌دهد عواملی در بحبوحه هیاهوی مردمی او را سوار یک ون سفیدرنگ کردند. رودریگز از ژنرال‌های ارتش ونزوئلاست که با هوگو چاوز، رهبر فقید ونزوئلا زندانی بود. او سال ۲۰۱۴ سرکوب اعتراضات مخالفان را رهبری کرد که اتهامات گسترده‌ای درباره بازداشت‌های خودسرانه، بازداشت‌های غیر انسانی و شکنجه برای اعتراف گرفتن را به دنبال داشت.

او اما بعدا راهش را از دولت جدا کرد و یک جنبش سیاسی موسوم به چالش همگان به راه انداخت. او علنا از مادورو انتقاد می‌کرد و از تمایلش برای ریاست جمهوری سخن می‌گفت اما طبق گزارش رسانه‌های محلی، او ماه فوریه از گرفتن پست دولتی به اتهام تخلفات اداری منع شد. مقام‌های دولتی بعدا او را به رهبری و هدایت اسکار پرز، خلبان بالگردی متهم کردند که حمله سال ۲۰۱۷ به ساختمان‌های دولتی را اجرا کرد و نهایتا در عملیات ماه ژانویه ارتش که رهبران اپوزیسیون ونزوئلا از آن به عنوان کشتار یاد می‌کنند، کشته شد.

منتقدان می‌گویند بازداشت رودریگز یکی دیگر از شواهدی است که نشان می‌دهد که مادورو دیکتاتور شده است. آنها می‌گویند مادورو که کارزیمای چاوز را ندارد، تلاش دارد تا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ماه مه قدرتش را با بازداشت کردن یا به حاشیه راندن مخالفان تحکیم کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین