|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۲۰۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰
قرص های ویتامین A را فراموش کنید. هویج حاوی ویتامین A است و بسیاری دیگر از مزایای سلامتی چشمگیر مانند پوست زیبا، پیشگیری از سرطان و خواص ضد پیری را فراهم می کند. یاد بگیرید چگونه از مزایای این غذای قدرتمند و شیرین استفاده کنید.
 قرص های ویتامین A را فراموش کنید. هویج حاوی ویتامین A است و بسیاری دیگر از مزایای سلامتی چشمگیر مانند پوست زیبا، پیشگیری از سرطان و خواص ضد پیری را فراهم می کند. یاد بگیرید چگونه از مزایای این غذای قدرتمند و شیرین استفاده کنید.

مزایای سلامتی هویج
بهبود بینایی
در طب سنتی این حقیقت وجود دارد که هویج برای چشم شما مفید است. هویج ها غنی از بتا کاروتن هستند که به ویتامین A در کبد تبدیل می شوند. ویتامین A در شبکیه، به ردپسین، یک رنگدانه بنفش ضروری برای دید در شب تبدیل می شود. نشان داده شده است که بتا کاروتن برای محافظت در برابر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید به دلیل سالخوردگی مفید است. یک مطالعه نشان داد خطر ابتلا به دمانس ماکولا در افرادی که مقدار زیادی بتا کاروتن مصرف می کنند، نسبت به افرادی که کم مصرف کرده بودند، حدود ۴۰ درصد کمتر است.

کمک به جلوگیری از سرطان
مطالعات نشان داده اند هویج خطر ابتلا به سرطان ریه، سرطان پستان و سرطان روده را کاهش می دهد. فالاکارینول یک آفت کش طبیعی است که توسط هویج تولید می شود و بدن را از بیماری های قارچی محافظت می کند. هویج ها تنها منبع مشترک این ترکیب هستند. یک مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به سرطان در موش هایی که هویج مصرف می کنند به میزان یک سوم کمتر است.

روند پیری را کند می کند
سطح بالای بتا کاروتن در هویج به عنوان یک آنتی اکسیدان برای مقابله با آسیب سلولی در بدن از طریق متابولیسم منظم عمل می کند. این کمک می کند تا روند پیری سلول ها کاهش یابد.

پوست سالم را ترمیم می کند
ویتامین A و آنتی اکسیدان ها پوست را از آسیب های اشعه های خورشید محافظت می کنند. کمبود ویتامین A موجب خشکی پوست، مو و ناخن می شود. ویتامین A از چین و چروک زودرس، آکنه، پوست خشک، رنگدانه، لکه های ناخن و تن پوست نامطلوب جلوگیری می کند.

کمک به پیشگیری از عفونت
هویج در بین گیاهان برای جلوگیری از عفونت شناخته شده است. آنها را می توان به صورت خرد شده و یا جوشانده و پخته شده استفاده کرد.

پوست سالم تر (از نظر ظاهری)
هویج به عنوان یک ماسک صورت ارزان و بسیار مناسب استفاده می شود. هویج رنده شده را کمی با عسل مخلوط کنید و ماسک صورت هویج را درست کنید.

از بیماری قلبی جلوگیری می کند
مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی کاروتنوئید بالا با خطر کمتر بیماری های قلبی همراه است. هویج نه تنها حاوی بتا کاروتن است بلکه دارای آلفا کاروتن و لوتئین نیز می باشد. مصرف منظم هویج همچنین سطح کلسترول را کاهش می دهد، زیرا فیبر های محلول در هویج با اسیدهای صفراوی ارتباط دارند.

بدن را پاک می کند
ویتامین A به کبد کمک می کند تا سموم بدن را از بین ببرد. آن میزان صفرا و چربی را در کبد کاهش می دهد. فیبر موجود در هویج کمک می کند تا تخلیه روده راحت تر صورت پذیرفته و حرکات روده منظم شود.

محافظت از دندان ها و لثه ها
هویج دندان ها و دهان را تمیز می کند. آنها ذرات پلاک و مواد غذایی را درست مثل مسواک یا خمیر دندان از بین می برند. هویج باعث تحریک لثه و ایجاد بزاق زیاد می شود، که خاصیت قلیایی بودن آن، باکتری های تشکیل دهنده حفره و اسیدی را از بین می برد. مواد معدنی در هویج از آسیب دندان جلوگیری می کنند.

جلوگیری از سکته مغزی
از همه مزایای بالا این بیشتر باعث تعجب است که هویج از سکته مغزی جلوگیری می کند. در یک مطالعه دانشگاه هاروارد، افرادی که پنج عدد یا بیشتر هویج در هفته خوردند، احتمال سکته مغزی در آن ها کمتر از کسانی بود که فقط یک هویج یا کمتر در یک ماه می خوردند.

چگونه هویج بخوریم
مواد مغذی در هویج توسط کیسه های پروتئینی حفاظت می شوند که توسط گرما (پخت و پز) یا اقدام فیزیکی (رنده کردن، جویدن مناسب) شکسته می شوند. پخت و پز هویج در چربی یا روغن، پوره کردن و یا مصرف به صورت آب میوه کاروتنوئید های آنها را ۶۰۰ درصد افزایش می دهد. چربی ها همچنین جذب کاروتنوئید ها در خون را به میزان ۱۰۰۰ درصد افزایش می دهند، زیرا کاروتنوئید ها محلول در چربی هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین