|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۰۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
نشست شورای عالی کار به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پایان رسید که پس از تصویب حداقل هزینه زندگی کارگری، مقرر شد دستمزد ۹۷ با حضور ۳ وزیر کابینه طی چند روز آینده نهایی شود.
 نشست شورای عالی کار به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پایان رسید که پس از تصویب حداقل هزینه زندگی کارگری، مقرر شد دستمزد ۹۷ با حضور ۳ وزیر کابینه طی چند روز آینده نهایی شود.

دومین نشست شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۹۷ به ریاست علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که حدود ۴ ساعت به طول انجامید دقایقی قبل به پایان رسید.

در این نشست که با حضور اعضای کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار برگزار شد حداقل هزینه زندگی کارگری برای یک ماه در سال ۹۶ تحت عنوان «حداقل هزینه معیشت» ۲ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین و با توافق شرکای اجتماعی تصویب شد.

بر اساس این گزارش، در حالی که احتمال می رفت در جلسه امروز حداقل دستمزد سال ۹۷ تعیین شود اما مقرر شد این رقم در نشست بعدی شورای عالی کار و با دعوت از وزرای اقتصاد و صنعت نهایی شود.

لازم به ذکر است در نشست امروز پیشنهادات اعضای کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار در خصوص میزان افزایش دستمزد ۹۷ ارائه شد اما توافق نهایی در این خصوص منوط به نشست بعدی شورای عالی کار با حضور وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، وزیر «اقتصاد و دارایی» و وزیر «صنعت، معدن و تجارت» شد.

یکی دیگر از محورهای نشست امروز، تعیین راهکاری برای جبران فاصله حداقل مزد تا هزینه معیشت تعیین شده بود که این موضوع نیز قرار است در نشست بعدی شورای عالی کار نهایی شود.

بنابراین گزارش قرار است با هماهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۲ وزیر اقتصاد و صنعت زمان نشست نهایی شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۹۷ مشخص شود.

بر اساس این گزارش، پیش از آغاز نشست شورای عالی کار، نمایندگان کارگری و کارفرمایی در کارگروه مزد حداقل هزینه ماهیانه معیشت برای سال ۹۶ را ۲ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین کرده بودند که در شورای عالی کار به تصویب رسید.

حداقل هزینه زندگی کارگری در سال ۹۵ معادل ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان تعیین شده بود.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین