|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۲۰۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
«نماینده دادستان خطاب به قاضی دادگاه گفت از آنجایی که این شخص دو بار به این جرم محکوم شده است، باید اشد مجازات راجع به او اعمال شود. به من اعلام شده است که امروز (سه‌شنبه) برای دریافت حکم خود به شعبه مراجعه کنم که این سرعت کار برای من بسیار عجیب است».
صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران که دادستان به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب علیه او اعلام جرم کرده بود، روز گذشته در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شد.

او بعد از جلسه دادگاه به ایلنا، گفت: من مصاحبه‌ای با رادیو آلمان درباره ناآرامی‌های دی‌ماه ایران داشتم که دادستانی با استناد به بخش‌هایی از این مصاحبه جرم تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام را به بنده منتسب کردند و  بعد از جلسات بازپرسی در دادسرای فرهنگ و رسانه، علیه من کیفرخواست صادر شد».

این استاد دانشگاه ادامه داد: «هفته گذشته به صورت تلفنی احضار شدم؛ کیفرخواست برای من خوانده و تفهیم اتهام شدم و همان روز اعلام کردند که جلسه رسیدگی هفته آینده یعنی روز دوشنبه، ٢١ اسفند است». زیباکلام افزود: «در این جلسه بنده ضمن ارائه لایحه دفاعیه اعلام کردم که جرم تبلیغ علیه نظام نمی‌تواند منتسب به من باشد. زیرا من تمام تلاش خود را در زمان انتخابات کرده‌ام که مردم پای صندوق‌های رأی بیایند و رأی دهند. اگر من قصد تبلیغ علیه نظام داشتم، چرا دشمنان واقعی نظام به من حمله می‌کنند و می‌گویند تو سوپاپ اطمینان نظام هستی؟».

او گفت: «نماینده دادستان خطاب به قاضی دادگاه گفت از آنجایی که این شخص دو بار به این جرم محکوم شده است، باید اشد مجازات راجع به او اعمال شود. به من اعلام شده است که امروز (سه‌شنبه) برای دریافت حکم خود به شعبه مراجعه کنم که این سرعت کار برای من بسیار عجیب است».

زیباکلام همچنین از دیدار هفته گذشته خود با قاضی صلواتی خبر داده بود. او گفته بود: «در مهرماه هم مشابه همین پرونده به دليل مصاحبه با رادیو آلمان علیه‌ من تشکیل شد که محاکمه‌ام در مجتمع کارکنان دولت برگزار شد و به چهار میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدم اما با اینکه اتهامم همان است، این‌بار پرونده‌ام به دادگاه انقلاب فرستاده شده است».

او همچنین عنوان کرد از آنجا که اتهامش سیاسی است، ضرورتی برای حضور وکیل نمی‌بیند و وکیل به دادگاه معرفی نکرده است.

منبع: شرق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین