|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۲۰۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
یک مرد میلیونر مسلمان متعهد شد جریمه زنانی را که بخاطر پوشاندن چهره‌شان در دانمارک جریمه شده بودند، پرداخت کند.
یک مرد میلیونر مسلمان متعهد شد جریمه زنانی را که بخاطر پوشاندن چهره‌شان در دانمارک جریمه شده بودند، پرداخت کند.

«رشید نقاز»، تاجر، کارآفرین و فعال حقوق‌بشر فرانسوی – الجزایری نقش مهمی در مقابله با قانون ممنوعیت پوشاندن چهره یا استفاده از برقع دارد. او به تازگی آمادگی خود را برای پرداخت جریمه حجاب چهره زنان مسلمان در دانمارک اعلام کرده است.

این تاجر مسلمان که به «ولتر مسلمانان» معروف است بارها جریمه نقدی زنان مسلمان در کشورهای مختلف اروپایی را که به دلیل پوشاندن چهره‌شان جریمه شده اند، پرداخت کرده است.



دانمارک در نظر دارد با پیروی از سایر کشورهای اروپایی، قانون ممنوعیت استفاده از برقع را تصویب کند. در صورت تصویب این قانون، زنانی که چهره‌شان را بپوشانند مشمول جریمه‌ای بین 165 تا 1650 دلار می شوند.

پیش از این نیز، نقاز بیش از 1500 جریمه استفاده از برقع را در سراسر اروپا پرداخت کرده بود.

این میلیونر 46 ساله که در حال حاضر یکی از اتباع مسلمان کشور فرانسه است در مصاحبه با رادیو دانمارک گفت: مجموع جریمه استفاده از حجاب چهره در سوئیس 9200 یورو (11 هزار و 320 دلار) بود و من آن را پرداخت کرده ام. پرداخت جریمه زنان مسلمان در دانمارک برای من هیچ مشکلی ندارد.



کمپین مقابله با قانون ممنوعیت حجاب چهره فقط منحصر به دانمارک نیست. او از طریق این کمپین تا کنون جریمه های زیادی را در کشورهای اروپایی همچون فرانسه، بلژیک و سوئیس پرداخت کرده است و اینک آمادگی خود را برای پرداخت جریمه زنان مسلمان در دانمارک که برقع به صورت می زنند، اعلام کرده است. در حال حاضر، او به «زورو حامی حجاب چهره» معروف است.

نقاز علی‌رغم مبارزاتش در حمایت از حجاب چهره، خود مخالف برقع است و معتقد است این پوشش در جامعه اروپایی موجب می شود زنان به درستی در جامعه ادغام نشوند.

علاوه بر حمایت‌های پارلمان دانمارک از لایحه ممنوعیت پوشش چهره، اکثریت مردم این کشور (62 درصد) با تصویب این لایحه موافق هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین