|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۰۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کسی که به امانت خیانت می‌کند و در راس آن‌ها پست‌های کشورداری و سیاسی است. سفارش ذات احدیت این است که امانت را به اهلش بدهید. همه مکلف هستند؛ هر کسی سر و مالی به امانت دارند باید امین باشند.
 امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که «سفارش ذات احدیت این است که امانت را به اهلش بدهید» گفت:همه مکلف هستند، هر کسی سر و مالی به امانت دارند باید امین باشند. خدا خائن را دوست ندارد. بر حسب روایت، منصب‌های حکومتی و کسانی که دقت در نصب و عزل نمی‌کنند علامتی از نفاق را دارا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) ایشان را الگو و اسوه همسرداری و تربیت اولاد، قهرمان میدان نیایش و عبادت و پهلوان میدان صبر و بزرگ انسان کار و تلاش برای گرم کردن زندگی، بزرگ پرچمدار جنگ نرم توصیف کرد و با بیان این‌که «تقوا زمینه جلب رضای خدا و جذب عنایت و رحمت حق تعالی است» اظهار کرد: بی‌تقوایی و خدافراموشی، دنیا و آخرت انسان را تاریک می‌کند و برای انسان مشکل‌ساز است. هرکسی خدا را از یاد برد خدا زندگی او را در تنگنا قرار می‌دهد. پول برای او آسایش به همراه ندارد. انسان بی‌خدا همواره در تنگناهای زندگی سرگردان است اما تقوا مشکلات را آب می‌کند.

وی تقوا را در سه جبهه بسیار موثر دانست و افزود: تقوا هم در رشد فردی، هم انسجام خانوادگی و هم پیشرفت اجتماعی تاثیر دارد. روایت داریم اگر کسی در این سه زمینه اهل مراقبه نبود، حتی اگر نماز و روزه‌هایش را هم به جا بیاورد، منافق است.برای مثال فردی که زبانش به دروغ آشنا باشد منافق است و کسی که امانت‌های اجتماعی،سیاسی و فردی به او سپرده می‌شود و به پست خود در قالب رییس و مسئول و مدیر خیانت می‌کند یا افراد خائن یا دوست و آشنا را بدون در نظر گرفتن توانایی‌ها در سمت‌ها می‌گمارد. کسی که به امانت خیانت می‌کند و در راس آن‌ها پست‌های کشورداری و سیاسی است. سفارش ذات احدیت این است که امانت را به اهلش بدهید. همه مکلف هستند؛ هر کسی سر و مالی به امانت دارند باید امین باشند. خدا خائن را دوست ندارد. بر حسب روایت منصب‌های حکومتی و کسانی که دقت در نصب و عزل نمی کنند علامتی از نفاق را دارا هستند. اگر پدر به فرزند و مسئول به زیر دست قولی بدهد و عمل نشود، منافق است.

وی با بیان این‌که «همه انسان‌های موحد فرزندان فاطمه زهرا(س) هستند»، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) ام ابیها و پدر او پدر امت است. در نتیجه او مادر امت است و سلام او به ما گوارا و مبارک است. ایشان الگوی همه انسان‌هایی است که به ارزش انسانی می‌اندیشند و عطش انسان شدن دارند. . بی بی عالم مصائب فرزندان خود را تا قیامت دیدند و با خبر بودند. اما هم مصائب خود را پذیرفتند هم محنت‌هایی که مبادیان ایشان و فرزندان معصومشان در انقلاب‌های خونین تحمل کردند می‌دانستند و با علم به این‌ها وارد عرصه شد. از القاب ایشان راضیه ومرضیه است. هم از رخدادها خم به ابرو نیاورد و هم خدا ازاو راضی بود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: در این راستا برای بانوان حضرت صدیقه طاهره(س) الگوی خاص است و به بانوان درس همسری، خانه داری، اقتصاد مقاومتی می‌دهد. حضرت زهرا(س) کوثر است و چمشه انقلاب ایشان پایان ندارد. نیروخیز و حکومت‌ساز و نفوذستیز و افشاگر چهره‌های نفوذی‌هاست. تا ظهور امام زمان (عج) حضور معنوی دارند. حجاب فاطمه، عفت فاطمه، نامحرم گریزی فاطمه چنان ابهتی داردکه وقتی حضرت فاطمه را می دیدند مساله جنسیت زنانگی به ذهن کسی نمی‌آمد. گویا جمال نبوت و عظمت رسالت را در قیافه حصرت زهرا(س) تماشا می کردند. شدت مقابله با کافرین در وجود ایشان موج میزد.

وی با اشاره به این‌که «امروز زنان ایرانی در میان دو جریان تاریخی شرقی و غربی از زنان قرار دارند» تصریح کرد: در جریان غالبا شرقی زن موجودی در حاشیه و بی‌تاثیر در ساختن تاریخ است و به تعبیر غربی‌ها زن یک عنصر بازیچه، عروسک هوس بازان و بوالهوسان و سبد رواج کالای سرمایه داران زالو صفت و یک موجودی که ماموریتش این است که وضعیت خاص زنانگیش بر انسانیت که گوهر اوست غلبه کند و جنس مرد را در هوسش هیجانی کند. بین این دو خدای متعال حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و سایر زنان که دنیا به وجود آن‌ها افتخار می‌کند را برای ما قرار داد. ما در معرکه‌های جهاد شهدای زیادی از زنان داریم که دامن‌شان فقیه‌پرور،شهید پرور، دانشمندپرور هستند. یک بانوی اصفهانی هم در بعد فقاهتی و هم در بعد عرفانی جزء سرآمدان زمان ما بود. این هنر انقلاب است.

وی افزود: ما به بانوان کشور روز زن، روز مادر را تبریک می گوییم. مادر جلوه ربوبیت است. مادر جلوه صفات جمال خدا است. مادر بالاترین جایگاه و مقام را دارد. انسان هر قدر مقام پیدا کند به مادر که می رسد. ما بر بانوان کشورمان مباهات می‌کنیم.

صدیقی گفت: زنان دنیای شرق را فریب دادند که زنان غربی آزاد هستند اما امروز از زبان مسئولان دسته اول غربی می شنویم که به دلیل خشونت‌های جنسی و غیرجنسی مردان در غرب، زن غربی جایگاهی از هویت انسانی برای خود احراز نکرده است و احساس حقارت دارد. خشونت در خانواده‌های غربی و در میان مسئولان آنها رواج دارد.

وی ادامه داد: هفته‌ها قبل نخست وزیر انگلیس وزیری را به کابینه معرفی کرد به عنوان وزیر تنهایی، از ۵۴ میلیون جمعیت انگلستان ۹ میلیون نفرد از افراد تنها هستند. ازدواج در این کشورها کمرنگ شده و ازدواج با حیوانات باب شده است. اگر رشد جمعیت با این روند در غرب پیش برود بساط بشریت برچیده می شود. رشد جمعیت در دنیای غرب منفی است.

وی با درود بر اسلام گفت: باید مساله ازدواج را جدی گرفت و موانع آن را رفع کرد. خانواده ایرانی با جمعیت انبوه قشونی برای اسلام و امام زمان(عج) تدارک ببیند.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته نیز با اشاره به مناسبت ۱۴ اسفند و فرار بنی‌صدر گفت: یکی از عبرت‌های تاریخ انقلاب قضیه بنی‌صدر است. بنی صدر بر سر سفره امامت، ولایت و خون شهدا آمد و بالاخره آرای مردم را با هر کیفیت جلب کرد. رأی آوردن به هیچ وجه ملاک نیست، او به محض این‌که سکان اداره مملکت را به دست گرفت طغیان کرد و خودش را از بدنه مردم انقلابی و حزب‌اللهی جدا کرد و مشتی غرب‌گرا دور او را گرفتند و او هم برای راضی کردن آن‌ها مردم را کنار گذاشت و به آن‌ها بی‌اعتنایی کرد.

وی با بیان این‌که «هر کسی از پرچم ولایت فاصله بگیرد مردمی  و متدین نیست» گفت: ولایت در اسلام هم مظهر دیانت است و هم مظهر جمهوریت؛ ولی فقیه در اسلام بلندگوی مردم و حامی مستضعفان و دلسوز توده‌هاست و از متن آن‌ها برخاسته و از آن‌ها هیچگاه جدا نمی‌شود؛ لذا همه مسئولان لازم است هر از چندگاهی با خدا خلوت کنند و ببینند که عوض نشده باشند، ببینند کجا بودند و الان کجا هستند؟ اطرافیان‌شان چه کسانی بودند و الان چه کسانی هستند؟ دوست هستند یا دشمن؟ اگر محاسبه‌ای نداشته باشیم گرفتار سرنوشت بنی‌صدر خواهیم شد که جزو افسانه‌های تاریخ شد. یک روزی خیلی دور و برش شلوغ بود و برو و بیا داشت اما امروز جایگاهی ندارد.

وی در ادامه به موضوع راهیان نور اشاره کرد و گفت: جنگ ۸ ساله دفاع مقدس یک مقطع تاریخی نیست یک کلاس دایری است که با حضور شهیدان رونق گرفت و نفس امام معلمان زندگی را در کلاس جبهه تربیت کرد؛ لذا جریان جبهه یک کلاس مستمر، قانون ، درس اخلاق، سیاست، زهد و ایثار است. کسانی که آن دوره را ندیده‌اند با رفتن به مناطق عملیاتی، با ذخایر فراوان معنوی برمی‌گردند.

صدیقی در ادامه با اشاره به جشن عاطفه‌ها نیز گفت: در ایام پایان سال هستیم و ترافیک خیابان‌ها نشانه تکاپوی مردم برای خرید است. اما بدانید در جمع شما از فامیل، همسایه‌ تا فقرا و نیازمندان و زلزله‌زدگان و ... اشخاصی هستند که آهی در بساط ندارند اما فرزند دارند، عاطفه دارند و شرمنده زن و بچه هستند.. بعضی‌ها به دلیل مقروض بودن و دیه بدهکار بودن در زندان گرفتارند؛ لذا در جشن عاطفه‌ها کم نگذارید.

وی در ادامه به چهارشنبه سوری نیز اشاره کرد و گفت: اسلام با سنت‌های ملی هیچگاه مقابله نکرده است و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کرده است. دشمنان در دی ماه شورش به پا کردند برای بهمن نقشه کشیده بودند و برای اسفند ماه طرح‌هایی داشتند تا کشور را بهم بریزند. اما به لطف خدا و نظر امام زمان(عج) به مردم و رهبری بی‌نظیر ،هدایت شد و بصیرت مردم مانع موفقیت آن‌ها گردید.

وی در رثای مقام معظم رهبری نیز گفت: دنیا چنین رهبری را سراغ ندارد، رهبری که عمود امنیت و خیمه استقلال و عزت و هدایت گر و بصیر است و تمام سخنانش ناب و منطبق با دردهاست. شیرازه را حفظ کرده. عزیزان ما شما هم مثل مردم به این رهبر افتخار کنید که سیمش وصل است و همه زندگی‌اش و دین و مردم است درس بگیریم چگونه باید توطئه‌ها را خنثی کرد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ان‌شاالله در چهارشنبه سوری، آن‌هایی که توجه ندارند بدانند هم امنیت روانی جامعه را به هم نریزند و هم جان خود را همه ساله در آتش‌سوزی ‌ها به خطر نیندازند. چه جوان‌هایی که سلامتی خود را از دست می‌دهند. آن کسانی که اینچنین می‌میرند پیش خدا جوابی ندارند. با گناهی می‌روند که توبه‌ای هم در آن نیست. صداوسیما در این زمینه تلاش کرده و باید تلاش های بیشتری صورت گیرد.

وی در پایان با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران و اظهارات معاندانه و مداخله‌جویانه پیش از سفر او در خصوص توان و اقتدار موشکی ایران و حضور منطقه‌ای ایران هم گفت: او در ایران جواب‌های مناسبی دریافت کرد. اما این‌که او دلال آمریکا شود و به ما بگوید برای حضور در منطقه از ما اجازه بگیرید به هیچ‌وجه پذیرفته نیست. رهبر معظم انقلاب هم حکیمانه پاسخ دادند که منطقه به شما چه ربطی دارد. آمریکا هر جا حضور داشته، حضور فتنه‌گرانه بوده است. چطور می‌شود که آمریکا در منطقه ما حضور داشته باشد اما ایران با همسایگان خود ارتباط نداشته باشد؟ در این جهت اجازه مداخله تاکنون به احدی نداده‌ایم و از این به بعد هم به هیچ قدرتی اجازه این فضولی‌ها را نخواهیم داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین