|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۰۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
احتمالا کاستی‌هایی در این طرح بودجه می‌یافتم که علیه آن رای بدهم اما من رئیس بودجه کاخ سفید هستم و شغلم تامین بودجه برای اولویت‌های رئیس‌جمهوری آمریکاست و همین کار را هم می‌کنم.
 رئیس بودجه کاخ سفید گفت که اگر عضو کنگره بود احتمالا علیه طرح بودجه‌ای که او و ترامپ ارائه دادند و منابع مالی کافی برای تامین آن وجود ندارد، رای می‌داد. این اظهارات واکنش‌هایی را در پی داشت.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، میک مولوینی، رئیس بودجه کاخ سفید که به جلسه سنای آمریکا رفته بود و از طرح بودجه سال مالی ۲۰۱۹ دولت به ارزش ۴.۴ تریلیون دلار دفاع می‌کرد، هدف این سوال قرار گرفت که اگر هنوز قانونگذار بود به این طرح رای مثبت می‌داد یا خیر.   

مولوینی به عنوان مدیر دفتر مدیریت و بودجه آمریکا سه‌شنبه در پاسخ به سوال سناتورها گفت: احتمالا کاستی‌هایی در این طرح بودجه می‌یافتم که علیه آن رای بدهم اما من رئیس بودجه کاخ سفید هستم و شغلم تامین بودجه برای اولویت‌های رئیس‌جمهوری آمریکاست و همین کار را هم می‌کنم.

در پی این اظهارات که موجی از اعتراضات را به همراه داشت، دفتر مولوینی در بیانیه‌ای گفت که اگر او هنوز در کنگره بود قطعا به طرح بودجه ترامپ رای مثبت می‌داد! در این بیانیه آمده است که مولوینی به توافق هزینه محدود که اخیرا به تایید رسید اشاره داشت نه بودجه ترامپ.

مطرح شدن چنین اظهاراتی از سوی رئیس دفتر مدیریت و بودجه آمریکا کاملا غیر عادی است اما مولوینی سابقا از اعضای محافظه‌کار و نماینده حوزه انتخابیه پنجم کارولینای جنوبی از حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا بود و در کنگره به عنوان یکی از کارکشته‌های حوزه مالی شناخته می‌شد که با توافق‌های هزینه بودجه مخالفت می‌کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین