|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۰۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
شریعتمداری گفت:قراردادي كه امروز صورت گرفت بين شركت قطعه ياز فرانسوي با قطعه ساز داخلی بود که قرار شد همکاری مشترک داشته باشند.
  وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:«رای موقت دیوان عدالت اداری درباره لغو تعرفه خودروهای وارداتی را از رسانه ها دیده ام و هنوز چیزی به وزارت صنعت و گمرکات ابلاغ نشده است.»

 محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران در حاشیه پنجمین همایش صنعت خودرو در پاسخ این پرسش که چرا با وجود الزام دیوان عدالت اداری در اجرای مصوبه این بخش در لغو افزایش تعرفه خودرو، همچنان این موضوع اجرایی نشده و شما معتقدید مصوبه دولت را اجرایی کنید؟ اظهار داشت: نرخ تعرفه براساس مصوبه هیات وزیران تنظیم شده است،بنابراین تغییر نرخ تعرفه کالا موجب رانت عجیب و غریب و فساد گسترده ای می شود که کنترل آن سخت است.

وی افزود:ما منتظر ابلاغ رای قطعی دیوان عدالت اداری هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که ما تمام تلاشمان را می کنیم تا اطلاعات لازم را در اختیار دیوان قرار دهیم، در پاسخ به این پرسش که آیا دیوان در تصویب رایی موقت خود نظری از دولت یا وزارتخانه گرفته است یا خیر، تصریح کرد: البته من رای موقت دیوان را از رسانه ها دیده ام و هنوز چیزی به وزارت صنعت و گمرکات ابلاغ نشده است.

شریعتمداری در مورد همایش امروز و این که چرا هر ساله قراردادها فقط به ارث برده مي شود، و درباره آخرين وضعيت قراردادهاي خارجي عنوان کرد: از عمر دولت دوازدهم زياد نمي گذرد و اين قراردادها براي اجرايي شدن مقدماتي نياز دارند كه و بالاخره سرمايه گذار خارجي بيايد و بروند و شرايط را بررسي كند زمان مي برد و همه اينها در قراردادنهايي اثر گذار است در هر صورت مسير قاوني را طي مي كند و به لحاظ فني اجراي قراردادها طولاني نشده است.

وی با در پاسخ به اين پرسش كه آيا شركت هاي ديگري غير از فرانسوی وارد ايران خواهند شد يا خير گفت : ما حتما در مورد ورود سرمايه گذار خارجي به ايران هيچ محدوديتي قائل نيستيم البته در صورتي كه ضوابط و مقررات را رعايت كنند.

شریعتمداری گفت:قراردادي كه امروز صورت گرفت بين شركت قطعه ياز فرانسوي با قطعه ساز داخلی بود که قرار شد همکاری مشترک داشته باشند.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین