|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۰۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
اردوغان همچنین در این سخنرانی به یونان، قبرس و شرکت‌های بین‌المللی اکتشاف گاز در شرق مدیرانه هشدار داد که به حقوق ترکیه تعدی نکنند.
 رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که تصمیم آمریکا در حمایت مالی از کردهای سوریه بر تصمیم‌های آنکارا تاثیرگذار است.

به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز –سه‌شنبه- گفت که تصمیم آمریکا در ارائه کمک مالی به کردهای مسلح سوریه بر تصمیم‌های آنکارا تاثیرگذار خواهد بود.

وی با انتقاد از بودجه پیشنهادی آمریکا برای نیروهای کرد سوری، گفت: «از مردم آمریکا می‌خواهم نسبت به پول‌هایی که از بودجه‌شان صرف می‌شود، هوشیار باشند».

اردوغان در ادامه گفت: بسیار روشن است که کسانی که می‌گویند «اگر به ما ضربه بزنید، پاسخ سختی به شما می دهیم» هیچ‌گاه سیلی‌های عثمانی را تجربه  نکرده‌اند.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: «اینکه بگوییم ناتو با آمریکا برابر است، اشتباه است و همه کشورها برای آمریکا در موضع برابر قرار دارند».

وی در ادامه از آمریکا خواست تا به تعهداتش در برابر ناتو پایبند باقی بماند.

اردوغان همچنین گفت: «این چه نوع عضویت در ناتو است؟ این چه اتحادی است؟ من به عنوان رئیس‌جمهوری ترکیه می‌گویم که ناتو با آمریکا برابر نیست  و همه کشورها در برابر آمریکا برابر هستند».

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «نیروهای امنیتی ترکیه مراقب هستند که طی عملیات شاخه زیتون به غیرنظامیان صدمه ای وارد نشود».

اردوغان همچنین در این سخنرانی به یونان، قبرس و شرکت‌های بین‌المللی اکتشاف گاز در شرق مدیرانه هشدار داد که به حقوق ترکیه تعدی نکنند.

این اظهارات اردوغان پیش از سفر «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به ترکیه در هفته جاری عنوان می‌شود.

رئیس‌جمهور ترکیه این سخنان را در جمع اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان بیان کد.

در تاریخ ۲۰ ژانویه، رئیس کل ارتش ترکیه، آغاز عملیات «شاخه زیتون» علیه کردهای مسلح در شمال سوریه را اعلام کرد. آنکارا گروه‌های کرد مسلح در شمال سوریه را تروریست می‌خواند.

 

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین