|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۰۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
تیلرسون همچنین گفت که آمریکا 200 میلیون بیشتر از آنچه که برای برقراری ثبات در مناطق آزادشده اختصاص داده بود، به دولت عراق ارائه کرده است.
 وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این کشور200 میلیون بیشتر از آنچه که برای برقراری ثبات در مناطق آزادشده اختصاص داده بود، به دولت عراق ارائه کرده است.

به نقل از وب‌سایت شبکه المیادین، رکس تیلرسون در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در کویت گفت: «ائتلاف بین‌المللی موفق شد داعش را در 98 درصد از مناطقی که به اشغال خود درآورده بود شکست دهد. طبعا پایان عملیات نظامی اصلی به معنای این نیست که این گروه تروریستی به‌طور کامل شکست خورده است.»

وی با بیان اینکه باید تلاش‌ها برای مبارزه با تامین مالی داعش افزایش یابد، افزود: «بعد از پاکسازی مناطق مختلف از بقایای داعش، بیش از 3 میلیون نفر به خانه و کاشانه خود بازگشته‌اند.»

تیلرسون همچنین گفت که آمریکا 200 میلیون بیشتر از آنچه که برای برقراری ثبات در مناطق آزادشده اختصاص داده بود، به دولت عراق ارائه کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه بازسازی عراق و بازگشت دانش‌آموزان به مدارس از ضروری‌ترین موارد کنونی است، تاکید کرد: «ما با شرکای خود در ائتلاف بین‌المللی برای بازگشت آوارگان می‌کوشیم. در حال حاضر خطر داعش برای عراق وجود ندارد و دامنه این گروه تروریستی در حال گسترش به سمت لیبی، افغانستان و فیلیپین است.»

وی همچنین نسبت به تحولات اخیر در شمال‌غربی سوریه ابراز نگرانی کرد و گفت که نگرانی‌های امنیتی ترکیه را درک می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین