|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۰۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
سینمای ایران طی سالهای گذشته نشان داده است که ظرفیت‌های بسیاری دارد و این ظرفیتها این امکان را دارند که بتواند جهانی‌تر شود و حضور سینماگران ایرانی در کشورهای دیگر برای فیلمسازی می‌تواند باعث رونق اقتصادی سینمای ایران شود.
 مجید مجیدی که جدیدترین ساخته‌اش «آن سوی ابرها» را در تهران برای نخستین‌بار به نمایش گذاشت، اظهار امیدواری کرد:این فیلم بتواند برای سینمای ایران ظرفیت سازی کند و قدمی باشد که بتوانیم اندیشه و نگاه‌مان را به آن سوی مرزها ببریم و زمینه ساخت و نمایش و اکران گسترده فیلمهای ایرانی را از این طریق فراهم کنیم.

این کارگردان سینما که شامگاه 23 بهمن ماه در پردیس سینمایی «کوروش» حاضر بود،گفت: فیلم «آن سوی ابرها» محصول سرمایه‌گذاری مشترک ایران و هند است، برخی از عوامل فیلم همچون حسن حسندوست و محمدرضا دلپاک و مهران کاشانی  از سینمای ایران ما را در ساخت فیلم همراهی کردند، بیشتر عوامل از سینمای هند بودند و فیلم نیز در هند ساخته شد. 

وی ادامه داد:سینمای ایران طی سالهای گذشته نشان داده است که ظرفیت‌های بسیاری دارد و این ظرفیتها این امکان را دارند که بتواند جهانی‌تر شود و حضور سینماگران ایرانی در کشورهای دیگر برای فیلمسازی می‌تواند باعث رونق اقتصادی سینمای ایران شود. 

مجیدی با اشاره به اینکه سینما در هند یک صنعت جدی است،گفت:هم اکنون در هند سالی حدود  3 هزار فیلم ساخته میشود و امروز سینما در هند رشد بسیار عجیبی کرده است البته در هند سینماگران ایرانی بسیار شناخته شده هستند و طرفدار دارند. در هند سینماگران ایرانی از سایر سینماگران کشورها بیشتر شناخته شده هستند.

کارگردان فیلم «آن سوی ابرها» ادامه داد:امیدوارم این فیلم بتواند برای سینمای ایران ظرفیت سازی کند و قدمی باشد که بتوانیم اندیشه و نگاه‌مان را به آن سوی مرزها ببریم و زمینه ساخت، نمایش و اکران گسترده فیلمهای ایرانی را از این طریق فراهم کنیم.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی من همیشه این بوده است که بتوانیم فیلم‌های سینمای ایران را اکران جهانی کنیم و فراتر از جشنواره‌ها حرکت کنیم، زیرا سینمای ایران در جشنواره‌های جهانی توفیقات زیادی داشته است و امروز فرصتی است که سینمای ایران از جشنواره‌های جهانی عبور کند و به سمت اکران جهانی حرکت کند تا آورده فرهنگی و اقتصادی خوبی داشته باشد.
مجیدی همچنین با تشکر از رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها همیشه از سینمای ایران حمایت می‌کنند و رسانه‌های سینمایی را جدا از سینما نمی‌دانیم و عضو خانواده سینمای ایران هستند.

در نمایش فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» هنرمندانی چون محمود رضوی، کمال تبریزی،محمد حسین مهدویان، بهرام توکلی، سید غلامرضا موسوی،کمال تبریزی،رضا میرکریمی،مرتضی شایسته، فرشته صدرعرفایی، پیمان قاسم‌خانی،مصطفی شایسته، محسن قرائی، جواد نوروزبیگی،محسن خان‌جهانی مسعود فراستی،محمدرضا دلپاک، مرتضی علی عباس میرزایی و....  حضور داشتند. 

قرار است جدیدترین ساخته‌ی مجید مجیدی از هفته آینده  (2 اسفند ماه) در سینماهای سراسر کشور اکران میشود.

فیلم «آن سوی ابرها» فیلمی است که تماما در هند فیلمبرداری شده است و با زیرنویس فارسی در ایران اکران شده است.

«آن‌سوی ابرها» آخرین ساخته کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» است که داستان آن در مناطق فقیرنشین بمبئی رقم می‌خورد.

این فیلم مجیدی پاییز امسال نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره فیلم لندن بود و در جریان این رویداد سینمایی با حضور بازیگران اصلی و مجید مجیدی برای اولین بار به نمایش درآمد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین