|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۹۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: این راه‌بندان برحسب نظریه تفسیری دو شخص از مفسران شیعه تبیین شده است علامه طباطبایی در تفسیر شریف المیزان و همچنین مرحوم طبرسی در تفسیر شریف مجمع البیان به این موضوع پرداخته‌اند که نظریه نخست در هفته گذشته تبیین شد.
 نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در نماز جمعه این هفته مشهد مقدس درخواست کرد که نرده‌های حائل مردم و مسئولان در صفوف نماز جمعه مشهد برداشته شود.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: راهکاری که شیطان دنبال می‌کند راه‌بندان برای بشر در مسیر صراط مستقیم و جاده عبودیت و بندگی ذات مقدس حق است راه‌بندانی که از سوی شیطان از چهار جانب صورت می‌گیرد و انسان را محاصره می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: این راه‌بندان برحسب نظریه تفسیری دو شخص از مفسران شیعه تبیین شده است علامه طباطبایی در تفسیر شریف المیزان و همچنین مرحوم طبرسی در تفسیر شریف مجمع البیان به این موضوع پرداخته‌اند که نظریه نخست در هفته گذشته تبیین شد.

علم‌الهدی ادامه داد: مرحوم طبرسی در تفسیر مجمع البیان می‌فرماید اینکه شیطان می‌گوید برای شما از چهار جانب راه بندان ایجاد می‌کند مقصود احاطه بشر به شکلی است که شیطان انسان را با زینت دادن دنیا احاطه می‌کند و محاصره کردن بشر از پیش رو این است که پول و لذت دنیا و آقایی کردن در دنیا و ثروتمند بودن زینت داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سوژه اصلی شیطان در راه‌بندان کردن بشر، نسل جوان ما است تصریح کرد: جوان در آغاز جوانی درصدد پیدا کردن راه مستقیم است و صراط مستقیم را پیش روی خود می‌بیند، شیطان در این راه‌بندان، ابتدا دنیا را زینت می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: شیطان همچنین از پشت سر انسان را احاطه می‌کند تا انسان آخرت از یادش برود از نگاه شیطان انسان تنها باید همین دنیا را در نظر بگیرد و همین خوردن و خوابیدن و لذت بردن دنیوی را صرفاً لحاظ کند و اینکه باید در جای دیگری نیز زندگی کند را انسان باید فراموش کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه شیطان از سمت راست نیز انسان را احاطه می‌کند گفت: این بدین معناست که عبادت برای بشر سنگین شود به این معنا که شیطان عبادت را برای انسان بسیار سنگین می‌کند. خداوند متعال می‌فرماید که نماز سنگین است مگر بر کسانی که "بنده خاشع" هستند. همچنین شیطان از سمت چپ نیز انسان را احاطه می‌کند تا گناه را برای انسان شیرین کند.

علم‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه اوایلی که امام جمعه مشهد شدم تقاضا کردم نرده‌های میان مسئولان و مردم در نماز جمعه برداشته شود و مجدد از مسئولان امنیتی استان درخواست دارم این مسئله را بررسی کنند و در صورت مصلحت این موانع میان مردم و مسئولان در صف نماز جمعه مشهد برداشته شود افزود: اساس نماز جمعه بر صف واحد بودن همه مومنان است.

وی خاطرنشان کرد: استاندار خراسان رضوی در نماز جمعه حضور دارند و درخواست دارم دستور دهند این مسئله از نظر امنیتی بررسی شود و در صورت امکان موانع برداشته شود و مردم و صفوف نماز جمعه یکپارچه شوند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه ششم بهمن در کشور ما فراز و نشیب‌های زیادی دارد ادامه داد: اما آنچه یک تابلوی شفاف و درخشان است، مردانگی و حمایت و انقلابی بودن مردم غیور شهر آمل، شهر هزار سنگر است که در سال 60 با آن موقعیتی که ما و نظام ما داشتیم ایستادگی کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم در این قضیه مبارز اصلی جریان‌های منافقین بودند تاکید کرد: منافقان نابکار برای حرکت مسلحانه خود قبلاً در آمل زمینه‌سازی‌هایی کرده بودند و عنوان کرده بودند حکومت با دین شما متفاوت و دو مقوله است برای اینکه انگیزه دینی مردم و ولایی بودن مردم مانع گرایش آنها به اندیشه مارکسیسم نشود این مسئله را عنوان کردند و روی این مسئله خیلی کار کرده بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان ما نیز تجربه 40 ساله دارند و به این نتیجه رسیده‌اند که برای اینکه مردم از حکومت دینی دست بردارند باید حکومت دینی را میان مردم ناکارآمد جلوه دهند و این گونه نشان دهند که دین برای مدیریت اقتصاد و سیاست و امنیت مردم، کارآمدی ندارد و مردم امیدشان از حکومت و نظام قطع شود.

علم‌الهدی افزود: دشمن در جنگ نرم و شایعات و عملیات روانی درصدد است مردم از نظام قطع امید کنند و در زندگی و معیشت و اقتصاد خود از نظام نومید شوند و مسئولان باید کاری کنند که مردم به نظام امیدوار شوند، این ایجاد امیدواری با برقراری ارتباط به بیگانه نیست زیرا دشمن درصدد است ما به آنها امیدوار باشیم و نوع تعامل با بیگانه مردم ما را به نظام امیدوار نمی‌کند.

وی گفت: وزیر خارجه فرانسه تهمت زده و گفته در مورد مسئله موشک مذاکره کرده‌ایم و می‌خواهیم مذاکره کنیم از اقتدار خود در منطقه دست بردارند و در قدرت خود تنازل کنند، این به تجربه ثابت شد و در شکست برجام هم ثابت شد که اگر از قدرت خود تنازل کنیم مشکلات بیشتر می‌شود، از موشک‌سازی تنزل کنیم باز هم مشکل برطرف نمی‌شود. اگر در اقتدار خودمان در منطقه محدودیت ایجاد کنیم و از این اقتدار صرف‌نظر کنیم این گونه نیست که مشکل معیشت ما برطرف شود.

امام جمعه مشهدمقدس افزود: شما می‌خواهید این همدست آمریکا و این وزیر خارجه ناپاک را به این کشور راه دهید و وارد شود؟ این مردم راضی هستند؟ مردم را باید امیدوار کنیم مردم باید روند اقتصادی جامعه را از نظر نرخ ارز و طلا و مشکلات معیشتی در یک سراشیب ببینند که در حال برطرف شدن است، مردم با ان‌شاء الله و ماشاء الله و حرف امیدوار نمی‌شوند، کلید برطرف شدن مشکلات در درجه اول اشتغال و تنها راه اشتغال اقتصاد مقاومتی است که چهار سال توسط مقام معظم رهبری راهکار و مولفه‌هایش تبیین شده است.

علم‌الهدی ادامه داد: رهنمود حکیمانه رهبرمان، جاده را برای ما صاف کرده و اگر در این مسیر حرکت کنیم، مردم جداً امیدوار می‌شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین