|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۱۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
جام جهانی 2014 با تمامی زیبای های خود، با شگفتی های بسیار، تحقیر سلسائوی میزبان و قهرمانی سزاوارانه تیم ملی آلمان به پایان رسید.
پیش از آغاز جام جهانی 2014 خیلی ها معتقد بودند که جام بیستم می تواند با نتایج دور از انتظار و البته تاکتیک های نوین همراه باشد که انصافا این مساله عملی شد.

از همان دیدار افتتاحیه بین تیم های برزیل و کروواسی مشخص بود که در این جام هیچ تیمی ضعیف نیست و مدعیان نیز نمی توانند خود را از پیش برنده و قهرمان بدانند.

نتایج ضعیف ودورازانتظاراسپانیا مدافع عنوان قهرمانی و حذف در مرحله گروهی، حذف زودهنگام ایتالیا و انگلیس، فوتبال روان و تماشاگر پسند هلند، تحقیر برزیل دردیدارنیمه نهایی ورده بندی،راهیابی آرژانتین به فینال درحالی که کمتر کارشناسی روی این تیم حساب می کرد، بازیهای درخشان تیم هایی چون کلمبیا، کاستاریکا، شیلی، بلژیک و مکزیک و در نهایت قهرمانی مقتدرانه آلمان در کنار درخشش دروازه بانان از زیبایی های فراموش نشدنی جام بیستم بود.

دراین جام آلمان ثمره هشت سال برنامه ریزی و تلاش خود را گرفت و سزاوارانه جام را به برلین برد تا در کنار ایتالیا چهار ستاره شود. نمایش دیدنی آلمان در دیدارنیمه نهایی برابر برزیل میزبان و پیروزی هفت بر یک، اتفاقی بود که هیچگاه از ذهن پاک نمی شود.

آرژانتین تیمی متکی بر «لیونل مسی» فراتر از انتظار ظاهر شد و درحالی که از ابتدا چندان روی موفقیت این تیم حساب نمی شد حتی می توانست جام را به خانه ببرد،اما بی دقتی «گوانزالو هیگواین» و «رودریگو پالاسیو» آلبی سلسته را از جام دور کرد.

برزیل میزبان مسابقات وامیداول قهرمانی از همان دیدار افتتاحیه برابر کروواسی نشان دادکه چهره یک تیم مدعی را ندارد و باوجود حمایت های تماشاگرانی که مشکلات اقتصادی را فراموش کرده بودند برابر آلمان در نیمه نهایی هفت بر یک و مقابل هلند در رده بندی 3 بر صفر مغلوب شد تا به عنوان چهارمی بسنده کند.

تنها تیم پنج ستاره جهان به خوبی نشان داد که نیاز به تغییر نگرش و نسل دارد و باید فوتبال احساسی را فراموش کند.

هلند نیز با هدایت «لوییس فان خال» به مقام سومی رسید تا بازهم در جرگه بزرگان قرار گیرد. فان خال در این جام از تمامی 23 بازیکن خود استفاده کرد تا در تاریخ جام جهانی رکورد دار شود.

اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی با دو شکست پنج بر یک مقابل هلند و 2 بر صفر برابرشیلی به همراه انگلیس و ایتالیا در مرحله گروهی حذف شد تا ثابت شود دیگر نام ها نمی توانند در فوتبال موفقیت آور باشند.

در جام بیستم، ستاره ای به نام «جیمر رودریگز» از کلمبیا با 6 گل عنوان آقای گلی را به نام خود ثبت کرد تا باشگاه های بزرگ اروپایی را خواهان خود ببیند. این جوان کلمبیایی تا حدی زیبا و روان در میدان جولان می داد که خیلی ها وی را شایسته عنوان بهترین بازیکن جام جهانی 2014 می دانستند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه جام بیستم به ثمر رسیدن 171 گل در 64 مسابقه بود تا از این بابت رکورد تازه ای در تاریخ جام جهانی به ثبت برسد.

درخشش دروازه بانانی چون «اوچوآ» از مکزیک، «مانوئل نویر» ازآلمان، «سرخیو رومرو» از آرژانتین، «ناواس» از کاستاریکا و «کلودیو براوو» از شیلی را نیز باید نکته خاص این جام دانست.

در واقع مربیان بزرگ در این جام نشان دادند که در فوتبال روز دنیا بازی سازی به جای خط دفاع از دروازه بان آغاز می شودوآنان علاوه برمحافظت از دروازه وظیفه بازی سازی را نیز برعهده دارند که نمونه بارز این ادعا «مانوئل نویر» آلمانی بود که در تیمش به خوبی نقش یک بازی ساز و حتی مدافع آخر را بازی می کرد.

برای تیم ملی فوتبال ایران نیز جام بیستم هرچند با یک امتیاز همراه بود ، اما نمایش درخشان برابر نیجریه و به خصوص مقابل آرژانتین نشان داد که فوتبال کشورمان می تواند بابرنامه ریزی دقیق به روی جوانان و استخدام مربیان کاربلد در آینده ای نزدیک، نمایش بهتری در جام جهانی داشته باشد.

بهترین های جام بیستم:

آقای گل: جیمز رودریگز از کلمبیا با 6 گل

بهترین بازیکن: لیونل مسی از آرژانتین

بهترین دروزاه بان: مانوئل نویر از آلمان

بهترین بازیکن جوان: پاول پوگبا از فرانسه

قهرمان: آلمان (چهارمین قهرمانی)

نایب قهرمان: آرژانتین

سوم: هلند

چهارم: برزیل


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین