|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۶
کد خبر: ۱۹۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
در این مراسم که قرار است در تالار عمومی دانشگاه "بُن" برگزار شود، "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان سخنرانی می‌کند. به همین دلیل سقف تالار دانشگاه بازسازی شده و قرار است تغییراتی در آن ایجاد شود.
مسئولان و دانشجویان دانشگاه "بُن" در سال 2018، دویستمین سالگرد تاسیس این دانشگاه را جشن می‌گیرند.

به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان، در این مراسم که قرار است در تالار عمومی دانشگاه "بُن" برگزار شود، "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان سخنرانی می‌کند. به همین دلیل سقف تالار دانشگاه بازسازی شده و قرار است تغییراتی در آن ایجاد شود.

"مایکل هوخ"، رئیس دانشگاه بُن می‌گوید: نشانه‌هایی از تغییر مداوم ایجاد می‌شود که فقط مربوط به جشن دویستمین سالگرد دانشگاه نیست.» او اضافه می‌کند:« حال و هوای خوبی برای برگزاری مراسم سالگرد در دانشگاه وجود دارد و ما در تمام طول سال جشن می‌گیریم.» مسئولان دانشگاه بن می‌خواهند از مراسم سالگرد به عنوان یک فرصت عالی برای دیده شدن در جهان و سراسر کشور استفاده کنند.به همین دلیل بیش از 100 رویداد در سال 2018 برنامه ریزی شده‌اند که سخنرانی‌ها، بحث و گفت‌وگو، برگزاری نمایشگاه‌ها و تورهای هدایت شده بخشی از این برنامه‌ها هستند. علاوه بر این، مراسم اصلی 18 اکتبر با سخنرانی رئیس جمهور برگزار می‌شود.

دانشگاه چطور تاسیس شد؟
"فردریش ویلهلم سوم" این دانشگاه را تاسیس کرده است، البته تاسیس آن به خاطر فشار برخی از وزرای او صورت گرفت و پادشاه پروس تمایلی برای تاسیس آن نداشت. از همین رو، سند الحاقی متعلق به پادشاه که توسط توماس بکر، مسئول آرشیو دانشگاه ثبت شده، به عنوان "ارزشمندترین بخش اصلی" در موزه دانشگاه نگهداری می‌شود. سند زیبایی که با آثار خوشنویسی در 17 و 18 اکتبر 1818 ساخته شد.از آنجا که پادشاه در این زمان در آخن بود و سرانجام متقاعد شد،  سند به صورت فشرده نوشته و امضا شد و به وسیله اسب به بن فرستاده شد، به این ترتیب در 18 اکتبر 1818 بدون برگزاری مراسمی خاص، کار ساخت دانشگاه شروع شد. در اولین کلمه این سند، پادشاه برای خود از ضمیر ما استفاده کرده است:« ما اکنون تاسیس دانشگاه را قبول کرده‌ایم، دانشگاه غیرسلطنتی که با سلطنت وابستگی فکری دارد.» هوخ، رئیس دانشگاه در این باره می‌گوید:«این کلمه ما امروز به معلمان، دانشجویان، کارکنان، فارغ‌التحصیلان و همه جامعه برمی‌گردد. به همین دلیل، تقریبا تمام رویدادهای عمومی برای شب‌ها یا آخر هفته برنامه‌ریزی شده است تا همه افراد بتوانند در آن شرکت کنند. ما می خواهیم به مردم نزدیک شویم.»

پروفسور کلاوس بورچارد که در سال‌های 1997 تا 2004 رئیس دانشگاه بن بوده، در حال حاضر مسئول برگزاری جشن است. آماده‌سازی سالگرد سه سال طول کشیده و بسیاری از پیشنهادات در دانشگاه جمع‌آوری شده و مورد بحث قرار گرفته است. در نتیجه یک برنامه متنوع در پیش است. بر اساس گفته مسئولان دانشگاه، در سه ماهه اول سال، رویدادهای تاریخی در دانشگاه به نمایش درمی‌آید. تمرکز بعدی بر موضوع پایداری است. محتوای این برنامه‌ها در مورد تغذیه، آب و هوا، محیط زیست و منابع است. از ماه ژوئیه تا سپتامبر نیز تمرکز روی حوزه علوم طبیعی است. علاوه بر این به چالش‌های جامعه جهانی نیز توجه شده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین