|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۲
کد خبر: ۱۹۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا با اعمال تحریم های جدید می خواهد بر روند انتخابات ریاست جمهوری روسیه تاثیر بگذارد، اعلام کرد: تمام گزینه های متقابل به تحریم های ضدروسی آمریکا روی میز است.
سرگئی ریابکوف روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری تاس گفت: دولت روسیه تدابیری را برای مقابله با امکان تاثیرگذاری و فشار بر اوضاع اقتصادی کشور از سوی کشورهای مخالف اتخاذ می کند.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه موضوع پاسخ متقابل به تحریم های آمریکا مطرح است، اظهار کرد: تصمیم در این مورد را رئیس جمهور در زمان مناسب می گیرد، تمام گزینه ها روی میز است.

وی افزود: موثرترین شکل پاسخ دهی به تحریم های آمریکا را که به منافع ملی روسیه آسیبی وارد نشود و دورنمای عادی سازی تدریجی روابط با آمریکا را از بین نبرد، انتخاب می کنیم.

ریابکوف اظهار داشت: تحریم هایی که آمریکا علیه شهروندان روس آماده می کند، تلاشی برای تاثیرگذاری بر اوضاع روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است.

وی افزود: تا پایان ماه ژانویه (یازدهم بهمن ماه) دو گزارش دولت آمریکا به کنگره درباره اجرای قانون ضدروسی ماه اوت (مصوبه کنگره آمریکا در شهریورماه) منتشر خواهد شد.

ریابکوف گفت: گزارش اول شامل فهرست شهروندان و احتمالا مقام های روسی خواهد بود که مشمول تحریم های آمریکا می شوند. در گزارش دوم کارایی تحریم های موجود علیه روسیه ارزیابی خواهد شد.

ریابکوف افزود: این اقدامات آمریکا را تلاش برای تاثیرگذاری بر اوضاع داخلی روسیه بویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری می دانیم.

منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین